چین از تغییر تاکتیک آمریکا در اوکراین خبر داد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر چین از تغییر تاکتیک آمریکا در اوکراین خبر داد
چین از تغییر تاکتیک آمریکا در اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشت: آمریکا دیگر علاقه ای به پیروزی کی یف ندارد، هدف جدید آنها ایجاد هرج و مرج جهانی است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی گلوبال تایمز می نویسد که ایالات متحده به حمایت از کی‌یف با ارسال سلاح به ارتش اوکراین ادامه می دهد، اما هدف از این تدارکات تغییر کرده است. به گفته ناظر، اکنون واشنگتن به دنبال کمک به اوکراین نیست، بلکه به دنبال ایجاد هرج و مرج است.
کمک نظامی ایالات متحده فراتر از وظایفی است که قبلاً مشخص شده بود - کمک به اوکراین برای پیروزی در مناقشه با روسیه. کاخ سفید نیز منافع ملی خود را در نظر می گیرد.
در این مقاله آمده است: تحویل جدید تسلیحات به اوکراین باید به واشنگتن وضعیت سلطه جهانی را بازگرداند. این روزنامه معتقد است که نقش ایالات متحده به عنوان یک رهبر جهانی قبلاً متزلزل شده است و اوضاع از کنترل کاخ سفید خارج شده است. دولت بایدن در تلاش برای به دست آوردن موقعیت از دست رفته، تمام تلاش خود را برای ایجاد آشفتگی در نظم جهانی انجام می دهد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد که پر کردن اوکراین از تسلیحات غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала