کنفرانس ویدئویی مسکو – تهران: همکاری اقتصادی ایران و روسیه در واقعیت های جدید

© Sputnikکنفرانس ویدئویی مسکو – تهران: همکاری اقتصادی ایران و روسیه در واقعیت های جدید
کنفرانس ویدئویی مسکو – تهران: همکاری اقتصادی ایران و روسیه در واقعیت های جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
امروز کنفرانس ویدئویی بین خبرگزاری اسپوتنیک روسیه و ایرنا برگزار می شود و در جریان آن خبرنگاران این دو رسانه به تبادل اطلاعات و نظرات خود در ارتباط با همکاری روسیه و ایران در زمان و وضعیت کنونی می پردازند.
در این کنفرانس ویدئویی با موضوع " همکاری اقتصادی ایران و روسیه در واقعیت های جدیدی"، ایوان زاخاروف معاون بخش بین المللی خبرگزاری اسپوتنیک، زمان رضاخانی مدیر روابط بین الملل خبرگزاری ایرنا و عباس اصلانی سردبیر بخش زبان های خارجی خبرگزاری ایرنا حضور دارند.
در این ویدئو کنفرانس آقای زمان رضاخانی از خبرگزاری ایرنا با اشاره به همسایگی و ارتباطات بین روسیه و ایران اشاره کرده و در عین حال مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را تاکید نمود. با توجه به پتانسیل هایی که بین دو کشور وجود دارد می توان در حوزه های مختلف این همکاری ها و پیوندها را تقویت نمود و از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد. تجارت های سنتی بین روسیه و ایران در جریان است و در عین حال ظرفیت هاییست که کمتر به آن توجه شده است.
در ادامه آقای رضا خانی این حوزه ها را برشمرد: صنایع ساختمانی، گردشگری و ...
وی همچنین به موانع و مشکلات در راه پیشرفت ارتباطات اشاره کرد: از جمله این مشکلات ناآشنایی بازرگانان دو کشور با قوانین و روندهای اداری و قانونی است. در زمینه راه حل رفع این موانع برگزاری کنفرانس ها و تشکیل کارگروه های مختلف را پیشنهاد داشت.
مانع دیگر مشکلات در زمینه حمل و نقل بین دو کشور است که با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از جمله راه آهن می توان آنرا برطرف نمود. مشکل دیگر زبان است که با توسعه روابط دو کشور آموزش زبان نیز باید پیشرفت و توسعه یابد. مشکلات ویزا و بروکراسی نیز وجود دارد.
در ادامه ایوان زاخاروف معاون بخش بین الملل خبرگزاری اسپوتنیک به موضوعات مورد بحث اشاره کرد: حوزه‌های اقتصادی که در آن همکاری‌های روسیه و ایران به طور سنتی با سرعت بالا توسعه می‌یابد، به خوبی شناخته شده است: اتم صلح‌آمیز و تجارت و مجتمع نظامی-صنعتی.
امروز می خواهم به آن حوزه هایی که کمتر در مورد آنها صحبت می شود توجه کنم. در حالی که به نظر من این حوزه ها از پتانسیل جدی برای روابط دوجانبه برخوردارند. به ویژه در شرایط کنونی فشارهای تحریمی غرب بر دو کشور، این امر می تواند به عنوان فرصتی جدید برای روابط اقتصادی روسیه و ایران تلقی شود.
عناوین موضوعات مورد اشاره به شرح زیر است: تکنولوژی بالا، فضا، ساخت هواپیما، خودروسازی، کشتی سازی، صنعت شیمیایی،آب و هوا.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала