چرا قیمت بنزین در آمریکا جنجالی شده است؟

© AFP 2023 / Seyllouقیمت بنزین در ایران افزایش خواهد یافت یا نه؟
قیمت بنزین در ایران افزایش خواهد یافت یا نه؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
بر اساس گزارش انجمن خودروی آمریکا، میانگین ملی قیمت بنزین در این کشور به ۴.۸۷ دلار در هر ۳.۸ لیتر رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " سی ان ان"، بر اساس گزارش انجمن خودروی آمریکا، میانگین ملی قیمت بنزین در این کشور در روز 6 ماه ژوئن به ۴.۸۷ دلار در هر ۳.۸ لیتر رسید. این رقم ۲۵ سنت گرانتر از هفته گذشته و ۵۹ سنت گرانتر از ماه گذشته است.
افزایش قیمت بنزین در آمریکا همچنان ادامه دارد و شبکه خبری سی ان ان حامی دولت دموکرات جو بایدن در گزارشی اعلام کرد که قیمت بنزین در ۱۰ ایالت این کشور به ۵ دلار و بالاتر در هر گالن ( ۳.۸ لیتر) رسیده است.
میشیگان و ایندیانا آخرین ایالت هایی هستند که قیمت بنزین در آنها به ۵ دلار در هر گالن می رسد. قیمت بنزین در واشنگتن دی سی نیز بالای ۵ دلار است. نیوجرسی، پنسیلوانیا و ماساچوست فقط چند سنت با این قیمت فاصله دارند. جورجیا تنها ایالت آمریکا با میانگین کمتر از ۴.۳۰ دلار در هر گالن بنزین است.
اعلام وضعیت فوق العاده در آمریکا توسط بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اعلام وضعیت فوق العاده در آمریکا توسط بایدن
بر اساس این گزارش، قیمت بنزین به دلیل چندین عامل، از جمله تقاضای شدید برای انرژی به شکل بی سابقه ای در آمریکا افزایش یافته است. از سوی دیگر، عرضه انرژی نتوانسته است به جوابگوی تقاضا باشد. آمریکا در مقایسه با دوره پیش از کرونا نفت کمتری تولید می کند و بازار نشان می دهد که افزایش تولید نفت از سوی اوپک پلاس خیلی کم و دیر انجام شده است.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز اعتراف کرده است که آمریکایی ها برایشان مهم نیست که چرا قیمت بنزین افزایش یافته است بلکه آنها فقط می خواهند که قیمت بنزین پایین بیاید. به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا طی ماه های گذشته تلاش کرده از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت های بنزین جلوگیری کند اما افزایش بهای انرژی تبدیل به کابوسی برای دولت او شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала