وزارت خارجه آمریکا از دلایل منع ورود هواپیمای لاوروف گفت

© AFP 2023 / Nicholas Kammوزارت خارجه آمریکا از دلایل منع ورود هواپیمای لاوروف گفت
وزارت خارجه آمریکا از دلایل منع ورود هواپیمای لاوروف گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا بسته شدن آسمان برای لاوروف را تصمیم مستقل بلغارستان، مقدونیه و مونته نگرو خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: ایالات متحده امتناع بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو از ارائه کریدور هوایی به هواپیماهای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را به عنوان تصمیم مستقل آنها و نشان دادن عزم جمعی اروپا، برای پاسخگویی روسیه به دلیل انجام عملیات ویژه در اوکراین می داند.
پیش از این به دلیل اقدامات سه کشور اروپایی، لاوروف مجبور شد سفر خود به صربستان را لغو کند.
خب، اینها تصمیمات حاکمیتی در مورد حریم هوایی این سه کشور مستقل بود این نشان دهنده عزم اروپا برای مسئول دانستن روسیه برای تجاوز غیرقابل توجیه و غیرقابل توجیهش در اوکراین است.
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
ند پرایس
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
علاوه بر این، او از صربستان خواست تا بر دستیابی به "هدف اعلام شده" الحاق به اتحادیه اروپا، از جمله "همگام سازی سیاست خارجی و دفاعی خود با بقیه اروپا" تمرکز کند.
به گزارش روزنامه صربستان وچرنه نووستی، مقامات بلغارستان، مونته نگرو و مقدونیه شمالی حریم هوایی خود را به روی هواپیمای لاوروف وزیر خارجه روسیه بستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، وضعیت مسدود شدن پرواز به صربستان را غیرقابل تصور خواند.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که چنین واکنشی از سوی کشورهای غربی به سفر وی به بلگراد تنها یک چیز را بیان می کند: اوضاع در غرب بسیار بد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала