هشدار آمریکا نسبت به واکنش مسکو در صورت حمله ناتو به اوکراین

© AP Photo / Virginia Mayoناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
رسانه: مداخله ناتو در درگیری اوکراین به دلیل خطر تلافی جویانه روسیه غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت هانتر ستون نویس در مقاله ای برای American Thinker نوشت که مداخله نظامی ناتو در وضعیت اوکراین به دلیل خطر تلافی جویانه روسیه غیرممکن است. واکنش طرف روسی به مداخله نظامی نیروهای اتحاد آتلانتیک شمالی "مخرب" خواهد شد.
وی در ادامه نوشت: " تهاجم موفقیت آمیز ناتو به اوکراین از نقطه نظر نظامی غیرممکن است. این جنگ صدمات فاجعه باری به زیرساخت های ائتلاف در سراسر اروپا وارد خواهد کرد و هزاران کشته از سربازان متفقین برجا خواهد گذاشت. روسیه در توپخانه و نیروی هوایی برتری دارد که به آن کشور اجازه می دهد کنترل خود را بر حریم هوایی اروپای شرقی برقرار سازد.
حتی اگر تیپ ها و لشکرهای ناتو موفق به رسیدن به خط مقدم شوند، با چشم انداز واقعی نابودی توسط ارتش روسیه مواجه خواهند شد. پیروزی ناتو در هر نوع درگیری با روسیه در اروپا بدون استفاده از سلاح هسته ای بعید است. شکست کامل اتحاد بسیار محتمل است".
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
پیش‌بینی فرایند عملیات ویژه روسیه در دونباس
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала