موضع غرب در قبال کریمه مشخص شد

© Sputnik / Sergey Malgavkoکریمه
کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
اوکراین با خطر از دست دادن سرزمین هایی بمراتب بیش کریمه و جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه " The American Conservative"، ایتالیا، فرانسه و آلمان از درخواست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای انتقال کنترل کریمه به کی‌یف حمایت نمی کنند. پاتریک بوکانن، سیاستمدار و روزنامه‌نگار آمریکایی در مقاله‌ای برای مجله نامبرده درباره این موضع کشورهای غربی صحبت کرد.
وی می نویسد: " رم، پاریس و برلین طرفدار حل و فصل مسالمت آمیز زودهنگام اوضاع در اوکراین هستند و بر آنچه زلنسکی می خواهد پافشاری نمی کنند، یعنی خروج روسیه از سرزمین هایی که از سال 2014 تحت کنترل آن کشور قرار دارد. در عین حال، برخی از کشورهای اروپای شرقی از رهبر اوکراین در این زمینه حمایت می کنند".
اگر روسیه و اروپا متحدان یکدیگر بودند، ایالات متحده را در رهبری جهانی به چالش می کشیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
شکست جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه
گفتنی است، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده، در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، از کی‌یف خواست تا به دادن امتیازات ارضی روی آورد. این دیپلمات معتقد است که مذاکرات بین طرفین باید در دو ماه آینده از سر گرفته شود - در غیر این صورت، "تکان های شدیدی آغاز خواهد شد و تنشی ایجاد می شود، که غلبه بر آن آسان نخواهد بود".
به نوبه خود، الکسی پوشکوف، عضو شورای فدراسیون، گفت که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در صورت کنار گذاشتن مذاکرات صلح، در خطر از دست دادن سرزمین های بیشتری نسبت به کریمه و دونباس است. به گفته این سناتور، رهبر اوکراین چشم انداز کی‌یف را درک نمی کند.
روحیه جنگ‌طلب زلنسکی در پس‌زمینه عقب نشینی مداوم نیروهای اوکراینی چندان مناسب به نظر نمی رسد. و برخلاف کیسینجر، زلنسکی به وضوح درک نمی کند که با به تعویق انداختن حل و فصل این درگیری، اوکراین با خطر از دست دادن سرزمین هایی بمراتب بیش کریمه و جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک روبرو خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала