"روس ها را در مواد مخدر غرق کنید!" چطور اوکراین جنگ ترکیبی راه انداخت

© Fotolia / Yuliyam"روس ها را در مواد مخدر غرق کنید!" چطور اوکراین جنگ ترکیبی راه انداخت
روس ها را در مواد مخدر غرق کنید! چطور اوکراین جنگ ترکیبی راه انداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
"نمک " و "اسپید" هشت سال پیش پس از میدان به روسیه سرازیر شدند، مواد مخدر مصنوعی در دهه ۹۰ به اندازه هروئین محبوب شد. گروه "خیم پروم" که عمدتاً از شهروندان اوکراینی تشکیل شده بود، در یک هفته تا نیم تن "مخدر مصنوعی" به مناطق ارسال کردند. بنابراین اوکراین جنگی را برای نابودی روسیه از درون آغاز کرد. آثار این مداخله به سرویس امنیتی اوکراین منتهی می شود.
اسپوتنیک - این حجم به اندازه ای است که در کمترین زمان ممکن کل شهر را با مواد مخدر مسموم کند. در سال ۲۰۱۷، نیروهای امنیتی روسیه "خیم پروم" را منحل کردند.
گردش مالی سالانه این سندیکای بزرگ برای تولید "مصنوعی مخدر" حدود دو میلیارد روبل بود. چنین تولیدات مخفی، که شبکه های لجستیکی را توسعه داده اند، هنوز در سراسر روسیه فعال هستند و اغلب اوکراینی ها برای آنها کار می کنند. ما با افسران نیروی انتظامی روسیه و فروشندگان محکوم مواد مخدر که در شهرهای مختلف کشور در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند صحبت کردیم و متوجه شدیم که چرا اوکراین به منبع پرسنل این تجارت و تامین کننده اصلی مواد مخدر مصنوعی به روسیه تبدیل شده است و سرویس های ویژه اوکراین چه ربطی به این موضوع دارند.
جنگ ترکیبی
- درباره مفدرون و فلاکا (آلفا-پیرولیدینوپنتیوفینون) چه می دانید؟
جدا از این واقعیت که این مواد، داروهای خطرناکی هستند، هیچ چیز دیگری وجود ندارد. از اول اول شروع می کنیم...
در یک کافه مسکو، کمی نگران، الکساندر ما سر صحبت را آغاز کرد - کارمند یکی از سازمان های انتظامی مسئول مبارزه با مواد مخدر در روسیه است. او مردی قد بلند، شانه‌های پهن و میانسال با چهره‌ای متفکر و لبخندی همیشه خوش اخلاق است. با ملاقات او در خیابان، فروشگاه یا مترو، هرگز فکر نمی کنید که این مرد متواضع و راحت، یک افسر نظامی است که بیش از ۱۵ سال است که با قاچاق بین المللی مواد مخدر مبارزه می کند. در هشت سال گذشته، الکساندر و همکارانش خود را شرکت کننده در یک جنگ ترکیبی جدید و اعلام نشده می دانند که در آن مواد مخدر به سلاح دشمن آنها تبدیل شده است.
- قاچاق مواد مخدر قبلاً یکی از سخت ترین جنایات برای کشف بود و نسبت فروشندگان دستگیر شده از ۵ تا ۱۰ درصد تعداد کل آنها تجاوز نمی کرد؛ با شروع خصومت ها در دونباس، سازمان های انتظامی روسیه شروع به حل بیش از ۱ تا ۲٪ از این جنایات کردند.
- این با چه چیزی مرتبط است؟
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2022
پولیانسکی: ملی گرایان اوکراین در حال آماده سازی تحریکات با مواد شیمیایی هستند
جنایات بیشتری وجود دارد. از سال ۲۰۱۴، سیل مواد مخدر مصنوعی، مفدرون و آلفا-پیرولیدینوپنتیوفینون، به اصطلاح نمک، از اوکراین سرازیر شده است، همچنین خود اوکراینی ها که آماده تولید و توزیع آنها در اینجا هستند.
- و همکاران از اوکراین چه می گویند؟
- مقامات انتظامی اوکراین تقریباً به طور کامل ارتباط خود را با ما قطع کرده اند و من فکر می کنم که این گسترش مواد مخدر بدون اطلاع آنها شروع نشده است، آنها یک نوع جنگ ترکیبی علیه ما اعلام کردند که الان ۸ سال است که ادامه دارد.
جذب نیرو
بر اساس گزارش مرکز اصلی اطلاعات و تحلیلی وزارت امور داخله، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، حدود ۷.۲ هزار شهروند اوکراینی به دلیل جرایم مواد مخدر در روسیه بازداشت شده اند.
آرتیوم که اهل دونتسک است نیز بخشی از این آمار است. او مانند افسر انتظامی الکساندر، از نزدیک می داند که جنگ چیست. چهره این مرد ۳۵ ساله که بزرگتر از سال‌ هایش به نظر می‌رسد، تجربه‌ای را منعکس می‌کند که هیچ کس به تنهایی نمی‌خواهد آن را داشته باشد. اکنون آرتیوم است که در حال گذراندن محکومیت مواد مخدر در IK-9 در نزدیکی اورنبورگ است، وقتی وقت دارد به آسمان آرام نگاه می کند، به شاهین هایی که به طرز چشمگیری بر فراز استپ آرنبورگ اوج می گیرند و سپس، در سال ۲۰۱۴، زمانی که ارتش اوکراین در حومه دونتسک بود، او فقط انفجار و مرگ را دید و زمانی که نگاه کردن بی تفاوت به آن غیرقابل تحمل شد، خودش برای پیوستن به شبه نظامیان ثبت نام کرد.
چند سال بعد، آرتیوم خدمت را ترک کرد و سعی کرد مانن شهروند عادی و غیرنظامی باشد، سپس سرنوشت او تغییر کرد، که در نهایت او را به مستعمره کیفری شماره ۹ در نزدیکی آرنبورگ سوق داد.
- من در حیاط نشسته بودم، یک فرد ناشناس در VKontakte به من نوشت و به من پیشنهاد کار به عنوان پیک در روسیه داد، حقوق خوبب بود، ۴۰ هزار روبل - با این پول می توانید دو ماه، یک ماه و نیم زندگی کنید. مطمئنا و تمام خانواده خود را تامین کنید.
آرتیوم به یاد می آورد: من موافقت کردم و شخصی که با من مکاتبه کرد به من گفت که به لوهانسک بروم.
به گفته وی، در لوگانسک با او مصاحبه کوتاهی انجام دادند و او را به روسیه فرستادند و تنها در آنجا متوجه شد که قصد حمل مواد مخدر را دارد و سپس - یک پایان قابل پیش بینی: دستگیری، محاکمه و استپ های منطقه آرنبورگ.
نیروی نظامی اوکراین برای تحریک با سلاح های شیمیایی آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2018
نیروی نظامی اوکراین برای تحریک با سلاح های شیمیایی آماده می شود
داستان آرتیوم در مورد استخدام به عنوان پیک بسیار شبیه به داستان های دیگر اوکراینی هایی است که به خاطر مواد مخدر محکوم شده اند. این طرح تقریباً همیشه یکسان بود. در شهرهای اوکراین - در مینی‌ بوس‌ها و مغازه‌ ها، در ایستگاه‌ های قطار و در اینترنت - یک نفر آگهی‌ های شغلی در روسیه پیدا می کند. افراد ناشناس پیشنهاد می دهند که به عنوان پیک برای اوکراینی ها کار کنند. فردی که به دام می افتد از طریق تلفن یا وب با کارفرما تماس می گیرد و دعوت نامه ای برای مصاحبه در یک کافه دریافت می کند. متقاضی معمولاً با دو مرد قوی ملاقات می کرد که در هنگام انجام برخی کارها در روسیه وعده حقوق و دستمزد خوب را می دادند. آنها برای مسافرت و اجاره مسکن به کارگر زحمتکش پول می دادند و همیشه یک تلفن هوشمند با پیام رسان رمزگذاری شده SovegMe که قبلاً مخاطبین متصدیان در آن وارد شده بود به او می دادند. کارگر تازه کار از خدا بی خبر به مسکو رفت، جایی که ماجراهای بد او آغاز شد.
به محض ورود به پایتخت روسیه، به او دستور داده شد که عکسی با پس‌ زمینه ایستگاه راه‌ آهن کی‌یفسکی بفرستد، کارت بانکی به نام خود صادر کند و به یکی از شهرهای انتخاب شده توسط متصدیان سفر کند، آپارتمانی در آنجا اجاره کند و منتظر دستورالعمل ها دستور العمل ها بماند.
- چه دستورالعملی؟ یک "نشانک" با داروها باید پیدا کرد، آن را به دوزهای منفرد تقسیم کرد و برای خرده فروشی دوباره بسته بندی کرد. از آن لحظه به بعد، سرانجام، یک اوکراینی فهمیده کار "نظامی" خود را به عنوان یک فروشنده مواد مخدر از موقعیت یک پیمانکار "خصوصی" آغاز کرده است.
ردپای سرویس امنیتی اوکراین
علاوه بر طرح استخدام، فروشندگان مواد مخدر از اوکراین که ما با آنها مصاحبه کردیم وجه اشتراک دیگری نیز دارند. وقتی شروع به پرسیدن از آنها می کنید که چه کسی به آنها پیشنهاد کار داده است، چه اسنادی نشان داده اند و چه کسی آنها را قبلاً در خاک روسیه نظارت کرده است، محکومان شروع به عصبی شدن می کنند و خود را کنار می کشند، اما پس از مکث کوتاهی همچنان پاسخ می دهند که درگیر تجارت غیر قانونی توسط سرویس امنیتی اوکراین بوده اند.
همان آرتیوم از دونتسک می گوید که حتی در مصاحبه ای در لوهانسک، یک استخدام کننده گواهی نامه ای از سرویس امنیتی اوکراین به او نشان داد و توضیح داد که به دنبال افرادی برای اداره تجارت مواد مخدر در روسیه است. جزئیاتی که به شناسایی این کارمند خدمات امنیتی اوکراین منجر می شود آرتیوم نام نمی برد. قابل درک است، اقوامش در اوکراین منتظر او هستند و او از جان آنها می ترسد.
اما آندری که اخیراً از زندان خارج شده است، با آرامش بیشتری در مورد تماس های خود با سرویس های امنیتی اوکراین صحبت می کند، اگرچه می خواهد نام خانوادگی خود را ذکر نکند. با نگاه کردن به او، تصور اینکه او بتواند کاری غیرقانونی انجام دهد دشوار است. آندری در اوایل ۴۰ سالگی خود است، در اوکراین به دنیا آمد و بزرگ شده و سپس، مانند بسیاری دیگر، به روسیه نقل مکان کرد، تشکیل خانواده داده و کسب و کار خود را راه اندازی کرد و به طور کلی یک عضو معمولی طبقه متوسط ​​بوده تا اینکه در سال ۲۰۱۴ با مشکلات مالی مواجه شده است.
آندری به یاد دارد: در تمام این مدت من نوعی رابطه را با افرادی از اوکراین حفظ کردم، از جمله با شخصی که اکنون کمی درباره او خواهم گفت؛ در آن زمان، سرهنگ دوم سرویس امنیت اوکراین بود - ولادیمیر استورچاک. در سال ۲۰۱۴ در سفری که به اوکراین داشتم، با هم آشنا شدیم و صحبت کردیم. من به ملاقات او می رفتم و در آنجا با دیمیتری آشنا شدم که قبلاً او را نمی شناختم. او خود را به عنوان یکی از اعضای فعال سرویس امنیتی به من معرفی کرد و در جریان ارتباط بیشتر ما، پیشنهاد کرد که در حمل و نقل بار در روسیه شرکت کند. چه نوع حمل و نقل بار مورد بحث قرار گرفت، خیلی سریع معلوم شد.
آندری ملزم به حمل مواد مخدر مصنوعی - از ۵ تا ۲۰۰ کیلوگرم - از شهری به شهر دیگر و ایجاد نشانه گذاری بود. با این حال، حرفه آندری به عنوان یک پیک عمده فروشی کاملاً استاندارد به پایان رسید: در یکی از پروازهای سال ۲۰۱۵ در کورگان او بازداشت شد، دادگاه او را به ۷ سال زندان محکوم کرد، اما تقریباً ۸ ماه پیش او با آزادی مشروط آزاد شد و به خانه خود بازگشت. خانواده، شغلی با درآمد خوب پیدا کرده و ترجیح می دهد زندگی گذشته را به یاد نیاورد.
هنگامی که از آندری پرسیده شد که چرا از شرکت در تجارت غیرقانونی امتناع نمی ورزد، آندری تقریباً کلمه به کلمه سخنان سرپرست خود دیمیتری را از سرویس امنیتی اوکراین نقل می کند: فراموش نکنید که والدین شما در اوکراین زندگی می کنند، اکنون به هر حال این کار را انجام خواهید داد و خواهید کرد. همیشه به یاد داشته باشید که آنها اینجا هستند و شما آنجا هستید و سلامت و زندگی آنها به نحوه اجرای دستورات ما بستگی دارد.
آندری افزود: البته من این دیالوگ را اصلا دوست نداشتم. اما با توجه به آنچه به من گفته شد، من، به طور کلی، هیچ گزینه ای نداشتم.
سایر اوکراینی‌هایی که با آنها صحبت کردیم نیز به یاد می‌آورند که در پاسخ به تلاش‌ هایشان برای خروج از تجارت مواد مخدر، متصدیان یا لزوم بازگرداندن کمک هزینه سفر را به آنها یادآوری کردند یا مستقیماً آنها را تهدید کردند، به عنوان مثال، عکسی از خانه ای ارسال کردند که خانواده آنها در آن زندگی می کنند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
لاوروف هدف از انتشار مطالب جعلی در مورد بوچا را نام برد
آزمایشگاه های مرگ
با این حال، متصدیان این کار در نیروی های اطلاعاتی اوکراین، نه تنها ارسال "مواد مخدر" به روسیه را داشتند، بلکه تولید خود داروها نیز برعهده داشتند.
- الکساندر، یک افسر اجرای قانون در این خصوص می گوید: "همان سندیکای مواد مخدر "خیم پروم" که در 14 منطقه روسیه فعالیت می کردند (در سال 2017 منحل شد، 47 نفر از 67 عضو بازداشت شده این گروه شهروندان اوکراینی بودند)، هفته ای 150 تا 500 کیلوگرم مواد تولید می کردند. در مجموع، طی چند سال گذشته، نیروی اطلاعات روسیه و وزارت کشور بیش از 500 آزمایشگاه را منحل کرده اند، بنابراین شما می توانید محاسبه کنید که چقدر آنها این مواد را تولید کرده اند و چند نفر را می توانستند مسموم کنند".
آزمایشگاه‌های دارویی که با مشارکت طرف اوکراینی ایجاد شده‌اند، عمدتاً دو نوع نسبتاً جدید از داروهای مصنوعی - مفدرون (معروف به 4-متیل مت کاتینون، یا به سادگی "مث"، "نمک") و آلفا-پی وی پی، که معمولاً "اسپید" نامیده می‌شود، تولید می‌کنند.
- تأثیر این سرخوشی های اعتیاد اور بر بدن انسان و حتی بیشتر از آن بر بدن شکننده یک نوجوان به طور کامل بررسی نشده است. اما در حال حاضر می توان در مورد قوی ترین تغییرات در روان در فرآیند استفاده طولانی مدت و در جهت انحرافات جدی پاتولوژیک صحبت کرد.
در عین حال، داده های مرکز اصلی اطلاعات و تحلیلی وزارت کشور حاکی از افزایش سالانه گردش غیرقانونی "مصنوعی" در کشورمان است. در سال 2021، سهم آن در بازار دارو 60 درصد در مقابل 5 درصد در سال 2014 بود.
همانطور که افسران آژانس های اجرای قانون در گزارشی اعلام کردند، اوکراینی ها آزمایشگاه هایی را در مناطق مرزی ایجاد می کنند و مواد مخدر را به روسیه قاچاق می کنند یا تولید و بازاریابی را از قبل در خاک کشورمان سازماندهی می کنند. به عنوان مثال، در سال 2019، تنها در منطقه بلی گورد، 62 کیلوگرم مواد مخدر از جمله 7 کیلوگرم "مواد مصنوعی" کشف و ضبط شد. در سال 2020، این رقم تقریباً 9 برابر افزایش یافت و به 534 کیلوگرم رسید که بیش از نیمی از آن (343 کیلوگرم) مواد مصنوعی بود. در سال 2021 حجم مواد مخدر کشف شده دوباره دو برابر شد و به یک تن 66 کیلوگرم رسید. سهم "مواد مصنوعی" در حال حاضر به بیش از سه چهارم - 867 کیلوگرم رسیده است. به گفته الکساندر، این آزمایشگاه که به حداکثر ظرفیت تولید خود رسیده است، امکان تهیه تا 30 کیلوگرم دارو (تا 300000 دوز واحد) را در طول روز فراهم می کند. در عین حال، هزینه اجاره محل، تجهیزات شیمیایی بسیار ناچیز است.
یکی از این "مناطق تولید مواد شیمیایی" که به تولید کنندگان دارو معروف هستند، الکساندر بومی منطقه کیرووگراد است، که چند سال پیش یک آزمایشگاه زیرزمینی در منطقه مسکو سازماندهی کرد و اکنون در انتظار حکم دادگاه در وودنیک است. در بازداشتگاه محاکمه در مسکو قرار دارد. غیرممکن است که او را قربانی شرایط بنامیم: در اوکراین، او قبلاً برای تولید مواد مخدر محاکمه شده است. وقتی از او پرسیده شد که چه کسی و چگونه به او پیشنهاد کرد که به تجارت مواد مخدر بازگردد و "برای کار" به روسیه برود، او به شدت با اکراه و متناقض پاسخ می دهد. مانند، رومن، فارغ التحصیل آکادمی از مرکز امنیت اوکراین، پیشنهاد را به وی داده است، اما دیگر داده های خود را به خاطر نمی آورد.
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
سازمان ملل خواستار اعمال کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی در مورد آزمایشگاه‌های زیستی اوکراین شد
الکساندر مانند سایر اوکراینی ها قبل از اعزام به روسیه مورد مصاحبه قرار گرفت، اما در این جنگ ترکیبی نقشی معمولی به او ندادند، بنابراین گفتگوی معمول در یک کافه با متصدیان کافی نبود. "شرکت تولید مواد شیمیایی" وی را به یکی از خوابگاه ها در مرکز کیف فرستاده شد، جایی که او مجبور شد آزمایش پلی گراف (چاپخانه) را بگذراند. به گفته الکساندر، ده ها نفر دیگر در این مرکز موقت استخدام منتظر بودند تا به روسیه اعزام شوند.
وی در ادامه گفت: "مصاحبه روی یک پلی گراف انجام شد، آنها بیشتر این سوالات را می پرسیدند: آیا من قصد دارم پول بدزدم، آیا می خواهم موادی را مصرف کنم، چه ارتباطی با سازمان های اجرای قانون دارم، آیا تمایلی به کار دارم."
قبلاً در روسیه ، الکساندر به سرعت همه چیز لازم را برای ترتیب آزمایشگاه خریداری کرد ، در حالی که تمام دستورالعمل ها در مورد اینکه چه و چگونه "شرایط آماده سازی" را از متصدی از طریق پیام رسان در اینترنت دریافت کرد.
- ما حدود پنج کیلوگرم در روز تولید کردیم که در خرده فروشی حدود 2 هزار روبل در هر گرم هزینه دارد، یعنی یک کیلوگرم 2 میلیون روبل است که معادل 10 میلیون در روز است. این یک سود دیوانه کننده است، فقط دیوانه کننده، با وجود این واقعیت که هزینه معرف ها و واسطه ها بسیار ناچیز است. و به ما یک پنی پرداخت می شد.
آنها "مواد" تولید شده را در جنگل ها پنهان کردند، از آنجا مفدرون، به دستور سایر متصدیان، توسط پیک عمده فروشی برداشته می شد و پنهان می شد، و تنها پس از آن، "بسته" توسط فروشنده خرده فروشی دریافت شد که بسته بندی می شد. مواد مخدر در دوزهای کم و پراکنده در سطح شهر پخش می شد. این طرح به گونه ای ساخته شده بود که تولید کنندگان و توزیع کنندگان هرگز با یکدیگر تلاقی نداشتند. اما می توان پیک های برجسته ای را برای ارتقاء به آزمایشگاه فرستاد. الکساندر با پوزخند می گوید: "به اصطلاح، رشد شغلی داشتند".
تلاش برای قاچاق مواد مخدر از ایران به جمهوری آذربایجان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اوکراین بر برخی از آزمایشگاه های مواد مخدر در روسیه نظارت می کرد
– مغازه های فروش مواد مخدر چگونه ساخته می شوند؟ این مغازه ها صاحب دارند، متصدی دارند، افرادی هستند که به تولید مشغول هستند. الکساندر توضیح می دهد که در اصل، پول ها در تمام مراحل پرداخت می شود، بیشتر این پول به جایی می رسد که هیچ کس نمی داند کجاست.
متولیان امر توجه ویژه ای به توطئه بخش های خود داشتند. کارمندان برای نیازهای تولیدی خود در کیف پول‌های الکترونیکی QIWI و بیت کوین یا کارت‌های بانکی صادر شده برای افراد مقابل پول دریافت می‌کردند. در صورت توقف پلیس، هر فروشنده مواد مخدر خود را داشت که به خاطر آن به روسیه می‌آمد و در موارد شدید، یک بسته اسکناس سنگین برای مذاکره با مأموران اجرای قانون "در محل" برای رشوه داشت.
مواد مخدر به عنوان یک سلاح
چه کسانی از فروش مواد مخدر پول دریافت کردند؟ خوب، مطمئناً یک اوکراینی معمولی نیست که از طرف متصدیان وارد عمل شده باشد. او فقط یک کارگر استخدامی است و در سال 2015 حدود 20-40 هزار روبل در ماه درآمد دارد. در این مدت، او از 1 تا 10 کیلوگرم دارو (از 10 هزار تا 100 هزار دوز واحد)، با قیمت خرده فروشی آنها از 1300 تا 2000 روبل در هر گرم فروخت. سود مازاد حاصل از فروش "دوپ" توسط "ژنرال" اوکراینی - صاحبان واقعی فروشگاه های آنلاین - و مشتریان آنها از میان کارمندان بخش اطلاعات اوکراین دریافت شد که پول آنها از طریق همان کیف پول های QIWI و بیت کوین به دست می آمد.
- یک مامور اجرای قانون می گوید: پول حاصل از فروش مواد مخدر از طریق سیستم بانکی اوکراین نقد می شد که در آن نقش اصلی به "پرایوت بانک" واگذار شد. سازمان اطلاعات اوکراین با چشم پوشی از انتخاب فروشندگان مواد مخدر در کی یف یا استخدام آنها به تنهایی، بخشی از این درآمدها را دریافت کرد و آنها را به تأمین مالی ساختارهای رادیکال راست هدایت می کرد (این سازمان در روسیه به عنوان یک سازمان ممنوعه شناخته شده است, یا جزو آزوف ها است).
اعضای گروه ملی گرای اوکراینی آزوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
771 نفر دیگر از اعضای گروه ملی گرای اوکراینی "آزوف" تسلیم ارتش روسیه شدند
با این حال، متصدیان علاوه بر سودهای فوق العاده بالا، اهداف دیگری را نیز دنبال می کردند. برخی از آنها در گفتگو با پیک ها مستقیماً می گفتند که وظیفه آنها این است که جوانان روسی را در مواد مخدر غرق کنند. می توان فرض کرد که ارتباط بین سرویس های ویژه اوکراین و رونق مواد مخدر مصنوعی در روسیه ماهیت تصادفی و توطئه آمیز دارد، اما تاریخ جهان نمونه هایی را می شناسد که مقامات دولتی برای دستیابی به اهداف سیاسی اقدام به گسترش مواد مخدر به کشورهای دیگر کردند. به عنوان مثال، در قرن 19 جنگ بر سر تریاک در چین بود. این درگیری نه بر سر قلمروها، بلکه بر سر بازارها بود و علت آن عدم تعادل در تراز تجاری بود. بریتانیا می خواست کالاهای خود را به چین ارسال کند، اما سلسله چینگ سیاست محافظت از امپراتوری در برابر نفوذ خارجی را دنبال کرد. سپس مقامات انگلیسی چیزی بهتر از سازماندهی عرضه تریاک هندی به چین و در نتیجه افزایش درآمدهای مالی مستعمره خود و در عین حال متقاعد کردن مقامات چینی برای همکاری به دست نیاوردند.
قاچاق تریاک به چین برای چندین دهه ادامه یافت تا اینکه در سال 1839 امپراتور بازار این کشور را به روی همه بازرگانان و قاچاقچیان بریتانیای کبیر و هندی بست. این امر منجر به درگیری مسلحانه بین امپراتوری آسمان و آلبیون شد و با شکست امپراتوری چینگ به پایان رسید. بر اساس معاهده صلح، چین غرامت بزرگی به ولیعهد بریتانیا پرداخت نمود، جزیره هنگ کنگ را منتقل کرد و بنادر چین را برای تجارت انگلیسی باز کرد، در حالی که ناآرامی های داخلی، تخریب و انقراض جمعیت در خود امپراتوری چینآغاز شد. اینکه آیا روسیه می‌تواند در جنگ مواد مخدر که علیه ما به راه انداخته شده است پیروز شود یا خیر، فقط زمان مشخص خواهد کرد.
تولید مواد مخدر و همچنین نگهداری، ساخت، حمل و نقل و تبلیغ آن از جرایم کیفری است. مشارکت در توزیع غیرقانونی مواد مخدر و مواد روانگردان یا مشابه آنها تا حبس ابد پیش بینی شده است. قهرمانان ما قبلاً به مجازات شایسته ای دچار شده اند و از کردار خود پشیمان شده اند. اگر با تخلفاتی که در مطالب توضیح داده شده مواجه شدید، به پلیس گزارش دهید. شاید این تماس شما باشد که از ایجاد جنایت جلوگیری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала