تحریم‌های ضد روسیه، فلج شدن زندگی اقتصادی جهان

© Sputnik / Alexander Vilfکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
پاک‌آیین: سیاست تحریم‌های ضد روسیه غرب به آمریکا و متحدانش ضربه زده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "جوان"، محسن پاک‌آیین سفیر سابق ایران در آذربایجان در ستونی برای جوان نوشت که سیاست تحریم‌های ضد روسیه غرب به آمریکا و متحدانش ضربه زده است.تناقض‌آمیزترین چیز این است که این درگیری عامل تهدیدی برای امنیت دقیقاً کشورهایی شده است که تاکنون خود را حافظ یا ضامن امنیت "بخوبی آشنای" جهانی می‌دانستند.
وی در ادامه نوشت: " با این حال، آنها به صلح نرسیدند، اما زندگی اقتصادی را در مقیاس کل کره زمین فلج کردند. امروز نیز با تحریک آمریکا و کشورهای اروپایی و حمله روسیه به اوکراین، یک جنگ ویران‌کننده در اروپا، یعنی "نقطه جنگ‌خیز جهان" آغاز شده است. این جنگ، کشورهای جهان را با کمبودهای غذایی، بحران انرژی، معضلات اقتصادی، تهدیدهای فزاینده نظامی و ایجاد مشکل در مدیریت، روبه‌رو ساخته و امنیت جهانی را از سوی کشورهایی که خود را حافظ امنیت جهان می‌دانند، در معرض آسیب جدی قرار داده است.
جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
آیا سفارتخانه های روسیه و آمریکا تعطیل خواهند شد؟
انتظار است با توجه به ناتوانی سازمان ملل متحد در مهار منازعه، کشورهای صلح‌دوست و مخالف جنگ در سراسر جهان، متحدانه و با اتخاذ تدابیر لازم، تأثیرات منفی جنگ بر سایر نقاط جهان را کاهش دهند.
جنگ‌های عمده در اروپا به‌عنوان یک "قاره جنگ‌خیز" به انواع مختلف از جمله جنگ داخلی، جنگ‌های کشورگشایانه، منازعات مذهبی و اشغال مستعمرات ادامه یافت که بعد از جنگ‌های اول و دوم جهانی می‌توان از جنگ ترکیه و یونان، جنگ داخلی اسپانیا، جنگ‌های بالکان (یوگسلاوی سابق) و جنگ‌های استعمارگران اروپایی در قاره‌های دیگر مانند روآندا که به نسل‌کشی مردم این کشور انجامید، یاد کرد.
این جنگ‌ها، تبلیغات اروپا برای نمایش یک قاره مدرن و دموکراتیک را خنثی کرد و چهره واقعی جنگ‌طلبان این قاره و اهداف پنهان آن‌ها را علیه بشریت روشن ساخت. در این جنگ‌ها، مدعیان دفاع از حقوق انسان‌ها به نابودکردن بشریت و حذف فیزیکی انسان روی آوردند و صورت مسئله را که دفاع از حقوق بشر بود پاک کردند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала