گزارش و تحلیل

افتخار گروسی به عاملیت برای اسراییل

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر گروسی رئیس آژانس بین المللی اتمی
گروسی رئیس آژانس بین المللی اتمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
اشتراک
گروسی عامدا خواست سر سپردگی خود به اسرائیل را قبل از اجلاس شورای حکام به نمایش بگذارد.
۴۸ ساعت قبل از ارائه گزارش کذایی خود به شورای حکام رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به اسرائیل سفر کرد تا دشمنی و خصومت علنی خود با ایران را نمایش دهد.
اسرائیل نه عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای می باشد نه هیچ گونه همکاری با این آژانس دارد وهیچ دلیل منطقی ای وجود ندارد که گروسی دو روز قبل از ارائه گزارش خود به شورای حکام به اسرائیل برود، می توانست یک هفته بعد تر این سفر را انجام دهد.
اما گروسی عامدا خواست سر سپردگی خود به اسرائیل را قبل از اجلاس شورای حکام به نمایش بگذارد.
برای حفظ آبرو هم که شده، آقای یوکیا آمانو مدیر کل سابق آژانس در سفر خود به اسرائیل اظهار داشته بود که برای تقاضای عضویت اسرائیل در ان پی تی به تل آویو سفر کرده اما آقای گروسی علنا اظهار داشته بود که برای بحث مساله ایران به اسرائیل سفر کرده.
یعنی عملا ایشان رفته مساله کشوری که عضو ان پی تی می باشد و همه معاهدات منع گسترش تسلیحات هسته ای را اجرا می کند و بیش از 25% کل بازرسی های جهانی آژانس در آن انجام می دهد را با کشوری بحث کند که نه عضو ان پی تی می باشد و نه حتی به آقای گروسی اجازه می دهد از اطراف هتل اش دور شود مبادا دستگاهی یا چیزی در دست داشته باشد که بخواهد با آن وجود تشعشعات هسته ای در این کشور را بررسی کند، چه رسد به بازرسان آژانس مطبوع آقای گروسی.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
خطیب زاده: رد پای اسرائیل در گزارش گروسی دیده می شود
بسیاری هم باور دارند که گروسی برای دریافت دستور العمل از طرف اسرائیلی ها به اسرائیل سفر کرده و برخی دیگر هم باور دارند که گروسی شخصا برخی اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای ایران را در اختیار اسرائیلی ها قرار داده.
به هر حال یکی از مشکلات اصلی ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای و حتی دیگر سازمان های بین المللی این است که این سازمان ها سرتاپا پر از جاسوس های اسرائیل و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی می باشند و بازرسی آنها از مراکز حساس هسته ای و غیر هسته ای ایران عموما برای جمع کردن اطلاعات لازم جهت انجام اعمال تروریستی و یا تهدید این مراکز است و نه برای انجام کارهای فنی.
حتی در مواردی عوامل نفوذی در بین بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای خود عامل ورود نرم افزار ها و سخت افزار های تروریست ها برای تخریب تاسیسات هسته ای بودند.
البته این مساله، یعنی عاملیت نمایندگان مجامع بین المللی برای برخی کشورها مسبوق به سابقه است و همه به یاد دارند که گزارش های تحریف شده همین مجامع بین المللی بهانه حمله آمریکا و انگلیس به عراق و دیگر کشورها شد و در نهایت چه شد، آیا کسی سراغ جرج بوش کوچک و تولی بلر که صدها هزار انسان بی گناه در عراق را کشتند و کل منطقه را به آشوب کشیدند رفت.
در نهایت آنها گفتند که به استناد برخی گزارش های دروغ و غلط مجامع اطلاعاتی دستور حمله را داده بودند.
همین!!؟؟
امروزه هم آقای گروسی همان رویه را پیش گرفته.
علیرغم اینکه به خوبی می داند که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است ولی باز هم اصرار دارد که گزارش های دروغ و غلط انداز بر علیه برنامه هسته ای ایران ارائه دهد.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
نخست وزیر اسرائیل: دیپلماسی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران ترجیح می‌دهیم
ایشان هم دیگر عاملیت خود برای اسرائیل را حاشا نمی کند وعلنا نشان می دهد که عامل اسرائیل و آمریکا و ترویکای اروپایی در این آژانس است و چشم بسته دستورات همه آنها را اجرا می کند، به امید اینکه یکبار دیگر به عنوان مدیر کل آژانس انتخاب شود و چند صباحی حقوق کذایی آژانس را دریافت کند.
برای وی هیچ اهمیتی ندارد که به استناد گزارش های کذب و دروغین و تحریف شده وی ملیونها انسان بی گناه ممکن است آسیب ببینند و گرسنگی بکشند و تحت تحریم و ظلم و ستم قرار گیرند.
اما به حال گروسی هم می رود، شاید هم مانند آمانو تاوان بخشی از گناه هایش را در همین دنیا پس دهد ولی مطمئن باشید ایران می ماند و در مقابل ظلم و ستم می ایستد.
همه هم می دانند که وادار کردن گروسی به انجام این کارها همه اش از روی استیصال آمریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی است، آنها هر وقت به بن بست می رسند از آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای تهدید ایران استفاده می کنند.
آنچه را که آنها هنوز نفهمیده اند این است که ایران بیدی نیست که به این بادها بلرزد بلکه نشان داده که باد که هیچ طوفان را نیز در می نوردد تا به مقصد خود برسد وپیشرفت برنامه هسته ای ایران و همچنین برنامه های دیگر دفاعی ایران و اقتدار منطقه ای ایران همه اش نشان از آن دارند که در همه موارد ایران پیروز میدان بوده.
این کار گروسی هم در نهایت منجر به آن خواهد شد که ایران در همکاری اش با آژانس تجدید نظر کند و محدودیت هایی را برای تعامل و همکاری با این آژانس که ثابت کرده عامل دشمنان ایران است ایجاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала