اعتراف "آزوف" به حمایت اکثریت ساکنان ماریوپل از روسیه

© Sputnik / Ilia Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Беженцы из Мариуполя, добравшиеся до специального пункта, который организовали сотрудники МЧС ДНР, в селе Безыменное в Новоазовском районе
Беженцы из Мариуполя, добравшиеся до специального пункта, который организовали сотрудники МЧС ДНР, в селе Безыменное в Новоазовском районе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
"آزوف" در یک سند محرمانه اعتراف کرد که 70 درصد از ساکنان ماریوپل طرفدار روسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، اسناد محرمانه هنگ آزوف که در ماریوپل پیدا شده است، نشان می دهد که هفتاد درصد از ساکنان جمهوری خلق دونتسک که تحت کنترل کی یف است، طرفدار روسیه هستند.
در بند چهارم از صفحه پنجم این سند کشف شده برای آماده شدن برای درگیری در ماریوپل و حومه آن آمده است: ساکنان محلی در 70 درصد موارد طرفدار روسیه هستند.
این اوراق در پایگاه هنگ آزوف، واقع در نزدیکی مدرسه شهری ماریوپل قرار داشت. اسناد، طرح عملیاتی محرمانه هنگ به شماره 16/1 و با رمز "طوفان" است.
اسناد کشف شده، الگوریتم دقیق عملیات نظامی اوکراین علیه جمهوری خلق دونتسک را روشن می کند.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در ۱۹ آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از ۲۵ مارس، ۹۳٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала