افشای بدترین سناریو برای توسعه وضعیت اوکراین

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا
تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
کارشناس: دخالت بیش از حد ایالات متحده در درگیری در اوکراین، یک درگیری نظامی مستقیم با روسیه را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "آتلانتیک"، آناتول لیون، کارشناس علوم سیاسی، نوشت که دخالت بیش از حد ایالات متحده در درگیری اوکراین، خطر درگیری نظامی مستقیم با روسیه را دربرخواهد داشت.
لیون بدترین نتیجه پیشروی بحران اوکراین عنوان کرد و افزود که به دلیل کمک واشنگتن به کی‌یف جنگ بین ایالات متحده و روسیه می تواند گسترش یابد. بدترین سناریو "تبدیل درگیری در اوکراین به آغاز یک جنگ صلیبی جهانی دیگر است".
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
سخنگوی کرملین: هیچ برنامه ای برای برقراری حکومت نظامی در روسیه وجود ندارد
این متخصص در مورد آغاز درگیری های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در اواسط قرن بیستم صحبت کرد، زمانی که به دلیل تمایل بیش از حد برای مقاومت در برابر مسکو، واشنگتن در چندین بحران شرکت کرد که در نتیجه این کشور نتوانست با آسیب هایی که متحمل شده بود کنار بیاید.
بنابراین، لیون از ایالات متحده خواست که اشتباهات جنگ سرد را تکرار نکند. وی به کمک های مالی و اقتصادی هنگفتی که واشنگتن در حال حاضر به کی‌یف می رساند و همچنین تامین تسلیحات سنگین و مدرن اشاره کرد.
لیون تاکید کرد: "با ادامه خصومت‌ها، دخالت واشنگتن در تلاش‌های نظامی اوکراین <…> می‌تواند به یک درگیری گسترده و مستقیم بین دو قدرت بزرگ تبدیل شود. این وضعیت با منافع ملی واشنگتن نیز مغایرت دارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала