اعلام وضعیت فوق العاده در آمریکا توسط بایدن

© AP Photo / Evan Vucciاعلام وضعیت فوق العاده در آمریکا توسط بایدن
اعلام وضعیت فوق العاده در آمریکا توسط بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا به دلیل تهدید کمبود برق وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، به دلیل تهدید کمبود ظرفیت تولید برق برای مصرف کنندگان آمریکایی، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
رئیس‌ جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: من به دلیل تهدید به وجود ظرفیت تولید برق کافی برای پاسخگویی به تقاضای مورد انتظار مصرف کننده، وضعیت اضطراری را اعلام می کنم.
بایدن گفت که تهدیدات برای اطمینان از تولید کافی برق برای ایالات متحده تحت تأثیر مشکلات بازارهای انرژی ناشی از عملیات ویژه روسیه در اوکراین و همچنین تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است.
وی به عنوان نمونه به خشکسالی همراه با گرمای شدید در بخش هایی از کشور اشاره کرد که باعث کمبود پیش بینی شده برق و بی سابقه تقاضا برای برق شده است.
رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که در ارتباط با این موضوع، تنظیم کننده های ایالات متحده به مقامات در مورد مشکلات کوتاه مدت برق هشدار دادند.
برای حل این مشکلات، بایدن به جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده، اختیارات بیشتری برای پاسخگویی به شرایط اضطراری، و همچنین واردات بدون عوارض گمرکی قطعات و دستگاه های خورشیدی از کامبوج، مالزی، تایلند و ویتنام را پیشنهاد می‌کند.
پیش از این، جو بایدن به دولت دستور داده بود که امکان حذف عوارض واردات تعدادی از کالاها از چین را برای مبارزه با تورم بررسی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала