مبتکر کمپین ضد روسی در اروپا کیست؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بررسی مسئله به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اتحادیه اروپا
بررسی مسئله به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
تیری ماریان، نماینده پارلمان اروپا از حزب "اتحاد ملی" فرانسه گفت که اتحادیه اروپا تحت تأثیر چه کسی موضع ضد روسی اتخاذ کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "Valeurs Actuelles"، تیری ماریان، نماینده پارلمان اروپا از حزب "اتحاد ملی" فرانسه گفت که اتحادیه اروپا تحت تأثیر چه کسی موضع ضد روسی اتخاذ کرد.
این نماینده مجلس از آغازگر کمپین ضد روسی در اروپا نام برد و گفت: "کشورهای اروپای شرقی دلیل چنین لفاظی هایی در اتحادیه اروپا هستند. گسترش سازمان به سوی شرق عجولانه و بی‌فکرانه بوده است، به این ترتیب اتحادیه اروپا تسلیم نفوذ اعضای جدید خود شد.
واکنش روسیه به بیانیه ناتو برای حرکت به سمت شرق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
واکنش روسیه به بیانیه ناتو برای حرکت به سمت شرق
در نتیجه اتحادیه اروپا به این اعضای جدید وابسته شد. بروکسل به جای پیروی از نظر کشورهای مثلاً جهان لاتین اروپای جنوبی که از نظر تاریخی با روسیه دشمنی نداشتند و برای منافع عمومی تلاش می کردند، در رابطه با روسیه، در دام کشورهای اروپای شرقی اسیر شد.
اگر اروپا موضع دیگری اتخاذ می‌کرد، می‌توانست از جدایی ما با روسیه جلوگیری شود و قطعاً درگیری در اوکراین رخ نمی‌داد".
رهبری اتحادیه اروپا با تکیه بر نظرات اعضای جدید اتحادیه که "به نظر می رسد از نظر تاریخی حکم دشمنی با روسیه را برای خود صادر کرده است" سیاست خود را در جناح شرقی دنبال می‌کند. این نماینده مجلس این عامل را یکی از دلایل انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала