در اسپانیا از بازی دوگانه آمریکا در اوکراین خبر دادند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر در اسپانیا از بازی دوگانه آمریکا در اوکراین خبر دادند
در اسپانیا از بازی دوگانه آمریکا در اوکراین خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
روزنامه نگار اسپانیایی گفت که ایالات متحده دو هدف در اوکراین دارد.
به گزارش اسپوتنیک، عمر گارسس روزنامه نگار در مقاله ای برای Rebelión می نویسد: با حمایت از اوکراین، ایالات متحده دو هدف دارد: فرسودگی روسیه و آزمایش واکنش چین به اقدامات آن.
این نشریه می گوید: "برای واشنگتن بسیار مهم است که از مناقشه اوکراین به عنوان تنها قدرت در جهان تک قطبی بیرون بیاید.
این نشریه می گوید: "برای واشنگتن بسیار مهم است که از مناقشه اوکراین به عنوان تنها قدرت در جهان تک قطبی بیرون بیاید.
به عقیده نگارنده، در سال های اخیر روسیه و چین و سایر کشورهایی که در اوج توسعه اقتصادی بزرگ قرار دارند، یا آمریکا را بیرون رانده اند و یا منافع آمریکا را در نقاط مختلف جهان تهدید کرده اند. این امر واشنگتن را مجبور می کند تا استراتژی هایی برای حفظ نفوذ خود ارائه دهد.
گارسس معتقد است که هدف ایالات متحده در درگیری در اوکراین، از بین بردن روسیه، کاهش شانس پیروزی و همچنین تضعیف اقتصاد آن است. آنها برای رسیدن به هدف خود به بسیاری از عناصر دوران جنگ سرد متوسل می شوند. یکی از آنها ایجاد ترس از مسکو در کشورهای اروپایی است، اگرچه روسیه اطمینان می دهد که قرار نیست حاکمیت آنها را نقض کند.
علاوه بر این، واشنگتن از درگیری در اوکراین برای بررسی واکنش پکن به جنگ طلبی ایالات متحده استفاده می کند، با توجه به اینکه چین استقلال تایوان را به رسمیت نمی شناسد.
این روزنامه نگار خلاصه می کند که با وجود خطر همه موارد فوق، مقامات آمریکایی همچنان کشور را به درگیری ها می کشانند تا به سلطه جهانی دست یابند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала