افشای پنهان کاری جو بایدن در مورد تامین سلاح به اوکراین

© AP Photo / Evan VucciПрезидент США Джо Байден во время своей первой официальной пресс-конференции в качестве президента в Вашингтоне, США
Президент США Джо Байден во время своей первой официальной пресс-конференции в качестве президента в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
ستون نویس نشریه JAVAN کانادا می نویسد که بایدن ماهیت تهاجمی سامانه راکت‌انداز چندگانه "هیرماس" ارائه شده به کی یف را پنهان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، علی کانادی نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، عامدانه در مورد ماهیت تهاجمی سامانه راکت‌انداز چندگانه "هیرماس" که به کی یف ارسال شده بود، که با آن اوکراین می توانست به خاک روسیه حمله کند، سکوت کرد.
همانطور که این روزنامه نگار خاطرنشان می کند، رهبر آمریکا در ستونی برای نیویورک تایمز، تصمیم واشنگتن برای ارائه سامانه های موشکی به اوکراین را تایید کرد. به گفته بایدن، ایالات متحده این کار را به منظور تقویت توانایی های نیروهای مسلح اوکراین در عملیات نظامی در خاک خود انجام می دهند. در عین حال، رئیس جمهور ایالات متحده عمداً مشخص نکرد که تسلیحات ارائه شده به کی یف متعلق به بخش دفاعی نیست.
کانادی گفت: با این حال، آشکارا طرف آمریکایی حیله گر است، زیرا به هیچ وجه ماهیت تهاجمی تسلیحات ارائه شده به اوکراین را توضیح نداده است.
وی خاطرنشان کرد که انتقال تسلیحات به کی یف نشان دهنده عدم تمایل واشنگتن برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای وضعیت در جمهوری شوروی سابق است.
پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که سامانه راکت‌انداز چندگانه "هیرماس" را به کی یف ارسال می کنند اما به شرطی که از آنها برای حمله به خاک روسیه استفاده نشود. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین علنا ​​تایید کرد که کی یف با این موضوع موافقت کرده است. با این حال، دیگر سیاستمداران اوکراینی احتمال ادامه حملات به خاک روسیه را رد نمی کنند.
انتقال سیستم های واکنشی آتشبار آمریکا به جنوب سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
پنتاگون: بسته جدید کمک‌های نظامی به کی‌یف شامل چهار راکت‌انداز چندگانه هیرماس است
کرملین خاطرنشان کرد که اعتبار اعتماد به اوکراین مدت هاست که از بین رفته است، زیرا زلنسکی به هیچ یک از وعده های خود برای حل مسالمت آمیز مناقشه در دونباس عمل نکرد. در همان زمان، ولادیمیر پوتین تصریح کرد که ارسال سامانه راکت‌انداز چندگانه "هیرماس" به کی یف "اساساً چیزی را تغییر نمی دهد" زیرا با جبران تلفات تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین مرتبط است. رئیس دولت روسیه افزود: در عین حال روسیه در صورت انتقال موشک های دوربرد آمریکایی به اوکراین تصمیم گیری خواهد کرد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در ۱۹ آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از ۲۵ مارس، ۹۳٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала