احتمال افزایش صادرات نفت ایران با مجوز آمریکا

© IRNAنفتکش های ایرانی
نفتکش های ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
اشتراک
ویتول سوئیس در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است ایالات متحده به منظور کنترل قیمت نفت می‌تواند اجازه دهد بدون رسیدن به توافقی با ایران نفت بیشتری از ایران وارد بازار شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، شرکت ویتول سوئیس در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است ایالات متحده به منظور کنترل قیمت نفت می‌تواند اجازه دهد بدون رسیدن به توافقی بین ایران و کشورهای اروپایی نفت تحریم شده ایران وارد بازارهای جهانی شود.
مایک مولر، رئیس بخش آسیایی گروه ویتول، گفت: آمریکا ممکن است به دلیل کاهش قیمت نفت اجازه دهد مقدار بیشتری از این نفت وارد بازار جهانی شود" و این به دلیل نیاز آمریکا به کاهش قیمت بنزین است.
این در حالی است که ایالات متحده ماه گذشته نفت یک کشتی با پرچم ایران را در نزدیکی یونان توقیف کرد و چند روز بعد تهران دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد. اما به گفته مولر، این اقدام واشنگتن بعید است که نشانه آغاز توقیف نفتکش‌های بیشتر توسط ایالات متحده باشد.
از سوی دیگر، ایران در سال جاری صادرات نفت خود را افزایش داده است و بیشتر این افزایش به چین معطوف شده است. به گفته تحلیلگران انرژی، توافق هسته‌ای جدید منجر به ورود بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز به بازارهای بین المللی می‌شود که برای تأثیرگذاری بر قیمت‌ها کافی است. ایران همچنین حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفت ذخیره شده دارد که به سرعت قابل فروش است.
قیمت نفت خام در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به نزدیک به ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسیده است که بیشتر به دلیل پیامدهای ناشی از حمله روسیه به اوکراین است. در حالی که بسیاری از جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌ها مخالف هرگونه لغو تحریم‌های ایران هستند، بایدن برای کاهش قیمت بنزین که به بیش از ۴.۸۰ دلار در هر گالن در ایالات متحده رسیده است، تحت فشار شدیدی قرار دارد.
مولر گفت تصمیم روز پنجشنبه اوپک پلاس برای تسریع افزایش تولید بعید است تأثیر قابل توجهی داشته باشد. دلیل این امر دشواری افزایش عرضه از سوی اکثر کشورهای تولیدکننده و همچنین کاهش پیش بینی شده صادرات مسکو پس از تحریم‌های اعمال شده بر این کشور به دلیل جنگ در اوکراین است.
مولر افزود: در مورد جهت گیری قیمت‌ها اتفاق نظر وجود ندارد، زیرا برخی کارشناسان معتقدند قیمت‌ها به ۱۳۵ تا ۱۴۰ دلار در هر بشکه می‌رسد و برخی دیگر معتقدند که دوباره به سطح ۱۰۰ دلار کاهش می‌یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала