پوتین تصمیم آمریکا در تامین سیستم های جدید موشکی اوکراین را ارزیابی کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین تصمیم آمریکا در تامین سیستم های جدید موشکی اوکراین را ارزیابی کرد
پوتین تصمیم آمریکا در تامین سیستم های جدید موشکی اوکراین را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2022
اشتراک
پوتین: عرضه سیستم موشک پرتاب چندگانه آمریکا به اوکراین با جبران خسارات مرتبط است و اساسا چیزی را تغییر نمی دهد
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه بیان داشت: عرضه سیستم های موشکی پرتاب چندگانه (MLRS) توسط ایالات متحده به اوکراین با جبران تلفات تجهیزات نظامی اوکراین مرتبط است، در واقع این چیزی را تغییر نمی دهد و برنامه های کی یف برای تامین توپخانه به احتمال زیاد به این تمایل مربوط می شود و برای بازگرداندن آنچه در جریان جنگ ویران شده است.
پوتین در مصاحبه در برنامه مسکو کرملین. پوتین در شبکه روسیه ۱ گفت: از آنجایی که این عرضه از سوی آمریکا و برخی کشورهای دیگر با جبران خسارات این تجهیزات نظامی مرتبط است، در اینجا چیز جدیدی وجود ندارد و اساساً چیزی را تغییر نمی دهد و همچنین برنامه هایی برای تأمین، مثلاً توپخانه وجود دارد - خوب ، اینجا تقریباً یکسان است - ظاهراً ما در مورد بازیابی چیزهایی که در طی خصومت ها از بین رفته است صحبت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در زمان آغاز عملیات ویژه روسیه، ارتش اوکراین تقریباً ۵۱۵ سامانه موشکی داشت که ۳۸۰ مورد از آنها منهدم شد، اما برخی از آنها بازسازی یا از انبارها خارج شدند، اکنون کی یف حدود ۳۶۰ واحد از این تجهیزات را در اختیار دارد. پیش از این، ایالات متحده از توافق بر سر تامین سیستم های موشک پرتاب چندگانه HIMARS به اوکراین خبر داده بود، مشروط بر اینکه از آنها برای حمله به خاک فدراسیون روسیه استفاده نشود.
ولودیمیر زلنسکی علناً تأیید کرده است که کیف از این الزام پیروی خواهد کرد. در همان زمان، یگور چرنف معاون رادای عالی اوکراین، حمله موشک‌های آمریکایی به خاک روسیه را رد نکرد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس‌ جمهور روسیه، در واکنش به سخنان زلنسکی درباره عدم استفاده از تسلیحات ارائه‌شده توسط آمریکا علیه روسیه، گفت: روسیه اعتباری به طرف اوکراینی ندارد، زیرا زلنسکی اعتباری ندارد. زیرا به هیچ یک از وعده های خود برای حل مسالمت آمیز درگیری در دونباس عمل نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала