فاکس نیوز: چین با یک تصمیم می تواند آمریکا را خلاء سلاح کند

© Photo / Capt. Jason Welchفاکس نیوز: چین با یک تصمیم می تواند آمریکا را خلاء سلاح کند
فاکس نیوز: چین با یک تصمیم می تواند آمریکا را خلاء سلاح کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2022
اشتراک
فاکس نیوز مدر مقاله ای نوشت: اگر چین تصمیم بگیرد که عرضه مواد معدنی کمیاب به ایالات متحده را متوقف کند، ارتش ایالات متحده بدون سلاح خواهد ماند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، بدون این منابع، هواپیماها پرواز را متوقف می کنند، تانک ها متوقف می شوند و ارتش ممکن است مشکلات ارتباطی داشته باشد.
همانطور که در این نشریه تاکید شده است، چین تقریبا ۹۰ درصد از عرضه مواد معدنی جهان را در اختیار دارد و در خود ایالات متحده، تولید و استخراج این مواد به دلیل قوانین سختگیرانه زیست محیطی محدود شده است.
این مقاله خاطرنشان می کند: جت های جنگنده اف-۳۵ آمریکایی، تانک های ام ۱آبرامز، موشک های زمین به هوا از این مواد تشکیل شده اند. انحصار پکن در مواد معدنی کمیاب، امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می کند.
سناتور تام کاتن نیز به نوبه خود هشدار داد که ذخایر پنتاگون حداکثر یک سال دوام خواهد داشت.
پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، در یک سخنرانی درباره سیاست آمریکا در قبال چین گفته بود که ایالات متحده چین را "جدی ترین چالش بلندمدت" نظم بین المللی می داند.
وی در عین حال تاکید کرد که ایالات متحده از استقلال تایوان حمایت نمی کند و در عین حال با هرگونه تغییر یکجانبه در وضعیت موجود مخالف است و همچنان به تایوان کمک می کند تا سطح کافی از توان دفاعی خود را حفظ کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала