شورش و درگیری با پلیس در معبد کوهستانی در اورشلیم رخ داد

© AP Photo / Ohad Zwigenbergشورش و درگیری با پلیس در معبد کوهستانی در اورشلیم رخ داد
شورش و درگیری با پلیس در معبد کوهستانی در اورشلیم رخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2022
اشتراک
درگیری بین مسلمانان و پلیس اسرائیل روز یکشنبه در معبد کوهستانی در اورشلیم روی داد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی اسرائیلی کان گزارش داد که شورش ها در روز یکشنبه در معبد کوهستانی در اورشلیم در زمانی که زائران یهودی شروع به بالا رفتن از کوه کردند، به درگیری بین مسلمانان و پلیس اسرائیل تبدیل شد.
این کانال افزود: صبح امروز پس از باز شدن کوه به روی یهودیان، اشیایی به سمت افسران پلیس در معبد پرتاب شد. پلیس درهای مسجد را قفل کرد و بازدید از کوه طبق معمول ادامه یافت.
تصاویر منتشر شده نشان می دهد که چگونه پلیسی که درب مسجد الاقصی را مسدود کرده بود، صندلی را از پنجره ها به بیرون پرتاب می کند. پلیس اسرائیل هنوز درباره رویدادهای صبح امروز در کوه معبد اظهار نظری نکرده است.
اوضاع متشنج در معبد اورشلیم از ماه آوریل، زمانی که مسلمانان ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند، ادامه دارد. مقامات اسرائیلی بارها اعلام کرده اند که متعهد به حفظ وضعیت موجود در اطراف اماکن مقدس کوه هستند که بر اساس آن مسلمانان می توانند مراسم مذهبی را در این زیارتگاه انجام دهند و زائران یهودی فقط بدون انجام مناسک مذهبی در آنجا از کوه معبد دیدن می کنند. با این حال، بازدید یهودیان از معبد اغلب باعث ناآرامی مسلمانان و متعاقب آن درگیری با پلیس اسرائیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала