انهدام تانک های تی-۷۲ در نزدیکی کی یف توسط ارتش روسیه

© AP Photo / Sergei Chuzavkovانهدام تانک های تی-۷۲ در نزدیکی کی یف توسط ارتش روسیه
انهدام تانک های تی-۷۲ در نزدیکی کی یف توسط ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2022
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه تانک های تی-۷۲ را که توسط غرب تامین شده بود در نزدیکی کی یف منهدم کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که نیروهای هوافضای روسیه از موشک های با دقت بالا برای انهدام تانک های تی-۷۲ تحویلی از اروپا در حومه کی یف استفاده کردند.
این ژنرال گفت: نیروهای هوافضای روسیه با استفاده از موشک‌ های دوربرد با دقت بالا در حومه کیف تانک‌ های تی-۷۲ عرضه‌ شده توسط کشورهای اروپای شرقی و سایر خودروهای زرهی مستقر در ساختمان‌ های یک شرکت تعمیر خودرو را منهدم کردند.
این ژنرال افزود: علاوه بر این، نیروهای هوافضا به مغازه‌ های کارخانه در کراماتورسک، دروژکووکا و چاسووی یار حمله کردند، محلی که تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در حال تعمیر و بازسازی بود. مقر فرماندهی تیپ های ۸۱ و ۹۵ هجوم هوایی و ۶ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی، دو پرتابگر سامانه موشکی ضد هوایی اوسا-AKM، دو خودروی جنگی سامانه های موشکی پرتاب چندگانه، سه انبار نظامی و یک رادار ضد موشکی آمریکایی منهدم شد.
به گفته وی، هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش سه مقر فرماندهی، ۶۵ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات و سه انبار مهمات را منهدم کردند. علاوه بر این، طرف اوکراینی دو هواپیمای دیگر را از دست داد: یک میگ-۲۹ در نبرد هوایی در منطقه اسلاویانسک و یک ترابری نظامی آن-۲۶ با سلاح و تجهیزات که در نزدیکی اودسا سرنگون شد.
لازم بذکر است: نیروهای پدافند هوایی روسیه همچنین ده پهپاد از جمله بایراکتار، دو موشک توچکا-یو و سه گلوله اوراگان MLRS را سرنگون کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала