گزارش و تحلیل

آیا روسیه در جنگ اطلاعاتی با غرب پیروز می شود؟

© Sputnik / Vladimir Sergeevاگر روسیه و اروپا متحدان یکدیگر بودند، ایالات متحده را در رهبری جهانی به چالش می کشیدند
اگر روسیه و اروپا متحدان یکدیگر بودند، ایالات متحده را در رهبری جهانی به چالش می کشیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
اشتراک
انزوا و تضعیف مسکو اتفاق نیفتاده، برعکس جهان به خود ایالات متحده پشت کرده است.
اسپوتنیک به نقل از نشریه هیل آمریکا می نویسد: جنگ ها در سرزمین کشوردیگر در همان ابتدا مورد علاقه آمریکایی ها هستند، به خصوص اگر آنها به طور مؤثر "تبلیغ" شوند. اما اگر آنها به یک پیروزی سریع با تلفات قابل قبول پایان نمی یابند، حمایت عمومی شروع به فروپاشی می کند، گاهی اوقات به سرعت. به نظر می رسد که این پدیده در مورد درگیری در اوکراین مشاهده می شود.
از زمان حمله تکان دهنده به پرل هاربر، که بلافاصله نمونه بارز تقابل خیر و شر تلقی شد، هیچ درگیری نظامی مانند درگیری در اوکراین، که در نتیجه عملیات ویژه ای که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در فوریه سال جاری آغاز شد، چنان حمایت عمومی فوری ایجاد نکرده است. در ماه مارس، حمایت عمومی از دخالت ایالات متحده در رویدادهای اوکراین بیش از 60 درصد بود. با این حال، در آخرین نظرسنجی AP-NORC در 16 مه، این رقم تنها 45 درصد از آب در آمده است. به همین ترتیب، سیاست دولت بایدن در قبال روسیه در ماه مارس مورد تایید اکثریت بزرگ آمریکایی ها قرار گرفت و اکنون 45 درصد در مقابل 51 درصد است.
حتی نشریه نیویورک تایمز که در آغاز رویدادها از حامیان فعال "پیروزی" اوکراین و "مجازات" شدید روسیه بود، شروع به شک و تردید بیشتر و بیشتر کرد. در 19 مه، سردبیران گفتند که مسکو بسیار قوی باقی می ماند و بازگرداندن تمام مناطقی که روسیه از سال 2014 به تصرف خود درآورده است به اوکراین واقع بینانه به نظر نمی رسد. این دیدگاه با سخنرانی هنری کیسینجر در داووس سوئیس تأیید شد، جایی که او خواستار آتش بس و بازگشت به "وضعیت سابق" شد. به گفته کیسینجر، ادامه درگیری کنونی می تواند به این واقعیت منجر شود که این درگیری "نه به یک نبرد برای آزادی اوکراین، بلکه به یک جنگ جدید علیه خود روسیه تبدیل شود."
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
اتحادیه اروپا محدودیت هایی را برای خرید نفت روسیه اعمال کرد
به جای مقالات نادر و منفی در رسانه های آمریکایی در مورد نیات پوتین، مطالبی با این درک منتشر شد که استراتژی رهبر روسیه برای تصرف پل زمینی به کریمه و کل اقتصاد اوکراین از طریق کنترل کامل سواحل دریای سیاه چندان مهمل نیست.
و در مورد تحریم‌هایی که "به زودی اقتصاد روسیه را به زانو در خواهد آورد"، شواهدی حاکی از تأثیر معکوس آن وجود دارد. تحریم ها بیشتر از روسیه به اقتصاد غرب آسیب وارد می آورد. پرزیدنت بایدن پیش بینی کرد که چیزی از روبل باقی نخواهد ماند، اما در ماه مه، روبل به بالاترین سطح دو ساله خود رسید و صادرات انرژی و محصولات کشاورزی روسیه سود بالایی را به همراه داشت. معلوم شد که این ادعا که ایالات متحده تمام جهان را علیه روسیه منزوی جمع کرده، یک افسانه است. از 195 کشور جهان، تنها 65 کشور به تحریم های آمریکا پیوستند، یعنی 130 کشور از جمله چین، هند، برزیل، مکزیک، اندونزی، اکثر کشورهای آسیایی، آفریقا و آمریکای لاتین از این تحریم ها خودداری کردند. اما این کشورها خانه اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جهان هستند.
همچنین باید در نظر داشت که کشورهایی که آمریکا علیه آنها تحریم اعمال کرده است، بلوک قدرتمندی از مخالفان تهاجم اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهند. نمونه بارز آن نشست اخیر قدرت های مالی پیشرفته جهان، اجلاس G-20 است. هيئت آمريكايي هنگام سخنراني نماينده روسیه با سركشي محل نشست را ترك كرد، اما تنها 3 هيئت از 19 هيئت ديگر از آن پيروي كردند. هر ناظر عینی خواهد دید که منزوی ترین ابرقدرت جهان روسیه نیست، بلکه خود ایالات متحده است. چندی پیش، در غرب در مورد پیروزی اوکراین و تغییر احتمالی رژیم در روسیه صحبت می شد. اکنون ایالات متحده و متحدانش در حال تلاش برای یافتن یک سازش قابل قبول هستند تا به جنگ پایان داده شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
پوتین: ادعا مبنی بر اینکه روسیه اجازه خروج غلات اوکراینی را نمی‌دهد بلوف است
جهان به سرعت و اساساً در حال تغییر است. تقریباً همه کشورهای غربی این یا آن درجه از بحران اقتصادی را تجربه می کنند و دولت ایالات متحده در آستانه جدایی سیاسی گسترده آمریکایی ها از آن قرار گرفته است. شهروندان بدون احساس خستگی به نظرسنجی ها می گویند که اولویت اصلی آنها بازسازی اقتصاد خودشان و ترمیم رویای از بین رفته آمریکایی است.
کامنت خوانندگان
Nikolai Vakhromeyev
این نشریه را نخبگان سیاسی ایالات متحده می خوانند. مشاهدات بسیار مفید نویسنده در آن هست و این پایان ماجرا نیست
.Maxim M
5 مرحله پذیرش امر اجتناب ناپذیر: انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی، فروتنی)
Nedozhdyotes
ایالات متحده می خواست روسیه را منزوی کند ... آیا نوار چسب کافی وجود نداشت؟
=Gudvin=
به این خاطر بود که نوار چسب چینی بود ...
Serg.ham
پوتین حتی در مونیخ به آن دارودسته هشدار داد که چگونه تک قطبی برای آنها به پایان می رسد.
Alex Alex
"ایالات متحده و متحدانش در حال تلاش برای یافتن راهی قابل قبول برای سازش هستند که به جنگ پایان دهد." بارزترین تجسم این "آرزوی صلح" افزایش مداوم تحویل سلاح های سنگین به اوکراین است. این روزنامه نگاران در کدام سیاره زندگی می کنند؟ یا من چیزی را از دست دادم؟
Vadim1971
آره، چه پیچشی، گرایش مقالات غربی کاملاً در حال تغییر است! چه اتفاقی می افتد؟ رسید؟ یا سعی دارند قبل از اینکه خیلی دیر شود، وضعیت موجود را حفظ کنند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала