تکذیب هک سامانه‌های گذرنامه فرودگاه امام خمینی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / گذرنامه
گذرنامه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
اشتراک
رئیس اداره گذرنامه فرودگاه امام خمینی گفت: هک شدن یا حمله سایبری به سامانه گذرنامه فرودگاه را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، برخی رسانه‌ها بامداد امروز از توقف فعالیت سامانه تأیید گذرنامه فرودگاه امام خبر داده بودند. این در حالی است که مسئولان شهر فرودگاهی امام خمینی این موضوع را رد می‌کنند.
سرهنگ حیدری سیرت رئیس اداره مرز هوایی فرودگاه حضرت امام (گذرنامه) با رد هک یا حمله سایبری به سامانه گذرنامه فرودگاه امام خمینی اظهار کرد: مشکلی در یکی قطعات سرور آفلاین اتفاق افتاده بود که بلافاصله قطعه آن را جایگزین کردیم.
وی ادامه داد: وقتی قطعه سخت افزاری در سرور تغییر می‌کند، باید برنامه آن آپدیت شود تا آن قطعه را بشناسد که بلافاصله این کار را انجام دادیم.
رئیس اداره گذرنامه فرودگاه امام خمینی گفت: میزان تأخیر پروازهای خروجی در آن دقایقی که قطعه سخت افزاری سرور را تعویض می‌کردیم، بسیار کم و حداکثر ۱۵ دقیقه از ساعت ۲:۴۵ تا ۳ بامداد امروز بود.
فرودگاه امام خمینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2022
جزئیاتی از توقف پروازها در فرودگاههای تهران
به گفته سرهنگ حیدری سیرت، هیچ مسافری شب گذشته از پروازهای خروجی جا نماند.
وی خاطرنشان کرد: سامانه ما در بستر اینترنت نیست که قابل حمله سایبری و هک کردن باشد بلکه در بستر اینترنت بسیار امنی قرار دارد؛ ضمن اینکه به دلیل اهمیت موضوع، رئیس پلیس گذرنامه فراجا هم شخصاً حضور یافتند؛ همچنین از مردمی که دقایقی در صف گذرنامه معطل شده بودند، عذرخواهی کردیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала