اتحادیه اروپا محدودیت هایی را برای خرید نفت روسیه اعمال کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا با ایجاد محدودیت هایی، خرید، واردات یا انتقال نفت از روسیه را ممنوع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس سند منتشر شده در مجله رسمی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه خرید نفت روسیه اعمال کرده است.
در این بیانیه آمده است: "خرید، واردات یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم نفت خام یا فرآورده‌های نفتی فهرست‌شده در ضمیمه XXV در صورتی که منشأ روسیه باشد یا از روسیه صادر شده باشد، باید ممنوع شود".
همچنین ارائه مستقیم یا غیرمستقیم کمک های فنی، دلالی، تامین مالی، کمک مالی یا هر گونه خدمات دیگر مرتبط با صادرات نفت را ممنوع می کند.
استثنائات خاصی وجود دارد، مانند تعویق موقت برای معاملات یکباره با تحویل کوتاه مدت.
در این سند آمده است که این ممنوعیت ها در مورد نفت خام تحت پوشش CN 2709 00 که با خط لوله از روسیه به کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) تحویل می شود، اعمال نمی شود. این استثنا تا زمانی که شورای اتحادیه اروپا آن را لغو نکند معتبر است.
همچنین، در صورتی که این کالاها منشأ کشور ثالثی داشته باشند و فقط از طریق روسیه بارگیری، حمل یا ترانزیت شده باشند، نباید برای خرید، واردات یا انتقال نفت خام دریایی و فرآورده های نفتی فهرست شده در ضمیمه XXV اعمال شود، مشروط بر اینکه مبدا و مالک این کالاها روسی نباشند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала