ناتو عدم امکان ورود سریع سوئد و فنلاند به این اتحادیه را تاکید کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو عدم امکان ورود سریع سوئد و فنلاند به این اتحادیه را تاکید کرد
ناتو عدم امکان ورود سریع سوئد و فنلاند به این اتحادیه را تاکید کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه لهستان در سخنانی گفت که سوئد و فنلاند قبل از نشست سران در مادرید به ناتو نمی‌پیوندند.
به گزارش اسپوتنیک، پاول یابلونسکی معاون وزیر امور خارجه لهستان در سخنانی به نقل از وزیر امور خارجه این کشور اعلام نمود که نمایندگان کشورهای ناتو تا آغاز اجلاس سران ناتو در مادرید نمی توانند بر سر ورود سوئد و فنلاند به این بلوک به توافق برسند.
وقتی نوبت به پذیرش اعضای جدید در ناتو می‌رسد، فرآیندی طولانی‌مدت است. آنقدرها هم سریع نیست و به همین راحتی هم نیست. یابلونسکی گفت: حداقل چند ماه طول می کشد. وی با توجه به مشکلاتی که با موضع ترکیه در خصوص حمایت استکهلم و هلسینکی از سازمان‌های متخاصم آنکارا به وجود آمده است، حل و فصل موضوع ورود کشورهای اسکاندیناوی را غیرممکن دانست.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
ناتو: شرایط مذاکرات با روسیه را به اوکراین دیکته نمی کنیم
به گفته معاون وزیر امور خارجه لهستان، پس از تحقق شرایط ترکیه، آنکارا مانع ورود سوئد و فنلاند به این ائتلاف نخواهد شد. وی تصریح کرد: مذاکرات [با ترکیه] در حال انجام است و فکر می‌کنم که این مذاکرات به این واقعیت منجر می‌شود که در مدت کوتاهی دو عضو جدید ناتو خواهیم داشت.
پیشتر روزنامه فایننشال تایمز نوشته بود که ترکیه از آغاز روند بررسی درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو جلوگیری کرده است.
اردوغان گفت که آنکارا نمی تواند به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو "بله" بگوید، زیرا نمی تواند تضمین های آنها در مورد روابط با نمایندگان حزب کارگران کردستان ممنوع شده در ترکیه را باور کند. اگر ترکیه موافقت کند، ناتو "یک سازمان امنیتی نخواهد بود، بلکه به مکانی تبدیل خواهد شد که نمایندگان بسیاری از تروریست ها در آن حضور خواهند داشت. کشورها را نمی توان در یک ائتلاف بدون موافقت همه اعضای آن پذیرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала