قدیمی ترین و بزرگترین گیاه روی زمین کشف شد

© AP Photo / Peter Morrisonقدیمی ترین و بزرگترین گیاه روی زمین کشف شد
قدیمی ترین و بزرگترین گیاه روی زمین کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
اشتراک
قدیمی ترین گیاه 4500 ساله کشف شده در ایالات متحده آمریکا کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی و دانشگاه فلیندرز قدیمی ترین و بزرگترین گیاه روی زمین را کشف کردند. به گفته آنها، این یک جلبک دریایی 4500 ساله است که به طول 180 کیلومتر در خلیج شارک آمریکا امتداد دارد. یافته های این پژوهش در مجله ای با عنوان Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences منتشر شده است.
نویسندگان این تحقیق بیان می کنند که مطالعه این خلیج پس از آن که آنها می خواستند تنوع زیستی ژنتیکی این منطقه را کشف کنند، آغاز شد. برای این کار از قسمت های مختلف منطقه آبی از شاخساره ها نمونه برداری کردند. سپس مواد به دست آمده با استفاده از 18000 نشانگر ژنتیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مشخص شد که این همان گیاه است که احتمالاً از همان نهال آمده است و 4500 سال عمر دارد.
دلیل دشواری معالجه سرطان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2022
کشف دو گیاه موثر در مبارزه با سرطان
متخصصان از نتایج این تحقیق بسیار شگفت زده شدند، زیرا در طول مدت وجود خود، جلبک مجبور بود از تغییرات زیادی در محیط - نور، دمای آب و شوری جان سالم به در ببرد. در آینده، دانشمندان می خواهند تحقیقات بیشتری انجام دهند تا دریابند چگونه این جلبک توانسته زنده بماند.
در ماه آوریل، باستان شناسان آمریکایی از دانشگاه تگزاس در آستین و کالج اسکیدمور کشف باستانی ترین تقویم مایاها را اعلام کردند. قدمت آن بیش از دو هزار سال است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала