درخواست کنگره آمریکا از بایدن برای گزارش کامل کمک های مالی به اوکراین

© AP Photo / Cliff Owenسخنان بایدن درباره چگونگی مبارزه دولت وی با کرونا
سخنان بایدن درباره چگونگی مبارزه دولت وی با کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
اشتراک
کنگره آمریکا از جو بایدن خواست تا گزارش کامل کمک های مالی اختصاص داده شده به اوکراین ارائه دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولتیکو، نگرانی‌های کنگره آمریکا نسبت به توانایی دولت این کشور در مدیریت موج بی‌سابقه پول و ردیابی هزاران سلاح آمریکایی که به اوکراین ارسال شده، افزایش یافته است. با توجه به پیشینه پنتاگون در زمینه نظارت کنگره، نظارت‌ هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات این کنگره بر عملکرد وزارت دفاع آمریکا افزایش یافته است.
کنگره آمریکا با آگاهی از سابقه وزارت دفاع این کشور در صرف بودجه‌های مصوب و ناپدید شدن بودجه‌ها در گذشته، در روند اختصاص کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین نظارت دقیقی خواهد داشت.
برخی قانون‌گذاران به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار می‌دهند که بسته کمکی آینده ممکن است حمایت عمده کنگره را که به تصویب بسته کمکی 40 میلیارد دلاری پیشین منجر شد را از دست بدهد. یکی از شاخص‌ها عملکرد پنتاگون در مدیریت و تهیه گزارشی کامل از نحوه هزینه این بودجه‌ها است. پنتاگون در دیگر حوزه‌ها عملکرد موفقیت‌آمیزی در این خصوص نداشته و موجب انجام بازرسی و تحقیقات از سوی کمیته‌های کنگره آمریکا شده است.
کمک ۴۰ میلیارد دلاری سنای آمریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
کمک ۴۰ میلیارد دلاری سنای آمریکا به اوکراین
الیزابت وارن، عضو دموکرات کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا گفت، تهیه گزارش کامل درباره این بودجه تخصیص یافته 40 میلیارد دلاری، برای درخواست بودجه‌های پیشین و آتی اهمیتی حیاتی خواهد داشت.
وی افزود: دولت آمریکا میلیاردها دلار کمک اقتصادی، بشردوستانه و نظامی به اوکراین می‌کند تا در جنگ با روسیه پیروز شوند و مردم آمریکا انتظار دارند که کنگره بر این کمک‌ها نظارت داشته باشد و وزارت دفاع گزارش کاملی ارائه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала