گاردین: روسیه برنده "جنگ اقتصادی" آغاز شده توسط غرب است

© Sputnik / Iliya Pitalevگاردین: روسیه برنده "جنگ اقتصادی" آغاز شده توسط غرب است
گاردین: روسیه برنده جنگ اقتصادی آغاز شده توسط غرب است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
گاردین در مقاله ای به قلم سردبیر اقتصادی این روزنامه می نویسد که ا پیروزی روسیه در جنگ اقتصادی علیه غرب حتمی است.
به گزارش اسپوتنیک، لری الیوت، سردبیر اقتصاد گاردین می نویسد که مسکو در جنگ اقتصادی که غرب علیه آن سه ماه پیش راه انداخته است، پیروز می شود.
به گفته نویسنده مقاله، اعمال تحریم ها به عنوان بهترین گزینه در میان دو گزینه دیگر تلقی می شد: انفعال یا مداخله نظامی. با این حال، اکنون مشخص شده است که محدودیت ها و تحریم ها انطور که باید عمل نمی کند، زیرا قیمت گاز و نفتی که روسیه صادر می کند فقط افزایش یافته است. زیرا روسیه به دلیل افزایش تراز تجاری - نسبت ارزش کالاهای صادراتی به ارزش کالاهای وارداتی - بودجه کافی برای ادامه عملیات ویژه دریافت می کند.
عربستان سعودی می خواهد روسیه را به توافق جدید اوپک پلاس وارد کند 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
عربستان سعودی می خواهد روسیه را به توافق جدید اوپک پلاس وارد کند
پیش از این وال استریت ژورنال (WSJ) ندر گزارشی می نویسد که اوپک نگران است که تحریم های غرب بر پتانسیل روسیه از نظر تولید نفت تأثیر بگذارد. به گفته منابع ناشناس این نشریه، در همین راستا، برخی از اعضای این کارتل در حال بررسی موضوع تعلیق احتمالی مشارکت روسیه در توافق اوپک پلاس هستند.
منابع بر این باورند که تحریم‌ها ظاهراً "توانایی مسکو برای تولید نفت بیشتر را تضعیف می‌کنند". این روزنامه پیش بینی می کند که تولید نفت روسیه در سال 2022 در نهایت حدود 8 درصد کاهش خواهد یافت.
این نشریه خاطرنشان می کند که در حال حاضر هیچ گام مشخصی برای افزایش تولید بیش از آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود یا حذف روسیه از معامله وجود ندارد.
روسیه که یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفت جهان است، در سال 2021 با اوپک و 9 کشور غیراوپک بر افزایش مشترک کنترل شده تولید نفت خام به توافق رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала