توقیف اموال پیمانکار متروپل و رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده +عکس، ویدئو

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / (cropped image)فرو ریختن ساختمان ـمتروپل" در آبادان
فرو ریختن ساختمان ـمتروپل در آبادان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
پرونده متروپل به جریان افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، نزدیک به دو هفته از حادثه متروپل می‌گذرد و تعداد جانباختگان این حادثه به ۳۷ نفر می‌رسد که پیکر آنها از ساختمان متروپل خارج شده است. صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب خوزستان در رابطه با این حادثه و عوامل مقصر در آن گفت: «پرونده حادثه متروپل به صورت فوق‌العاده و در دادگستری مرکز استان خوزستان در ابعاد مختلف با انتخاب قاضی و شعبه ویژه و خارج از نوبت در حال رسیدگی است.»
وی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ستاد پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل در آبادان، اظهار کرد: «دادگستری استان خوزستان و شهرستان آبادان به منظور ارائه خدمات قضایی به زیان‌دیدگان حادثه متروپل مانند از جمله افرادی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند و همچنین مصدومان و کسانی که دچار ضرر و زیان شده‌اند، در راستای اجرای مصوبه شورای تامین استان خوزستان، ستاد پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل را با همکاری دستگاه‌های دولتی دیگر در مرکز آمار منطقه آزاد اروند آبادان راه‌اندازی کرده‌اند.»
وی جعفری افزود: «پرداخت دیه از طریق شرکت‌های بیمه‌ای که ساختمان متروپل را پوشش داده‌اند به صورت خارج از نوبت توسط دادگستری و شورای حل اختلاف استان خوزستان، یکی از مهمترین اقداماتی است که در این ستاد انجام می‌شود. جبران خسارات وارد شده و پرداخت غرامت به کارگرانی که در ساختمان متروپل مشغول به کار بودند و پیگیری بیکاری کارگرانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند از طریق اداره کار انجام خواهد شد. از سوی کانون وکلا و دادگستری خوزستان، نماینده‌ای به همراه نمایندگان بیمه طرف قرارداد ساختمان در محل ستاد پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل مستقر شده است و امور را پیگیری می‌کنند.»
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان همچنین عنوان کرد که از سوی دادگستری مرکز استان خوزستان نیز در خصوص ضبط اموال مقصران و مسببان حادثه اقدامات اولیه صورت گرفته و کار به صورت فوق‌العاده در حال دنبال شدن است. با توجه به تحقیقات مقدماتی انجام شده و در راستای برخورد با متخلفان حادثه متروپل و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای برخورد با این متخلفان، تاکنون ۱۳نفر دستگیر شده‌اند. این افراد کسانی هستند که در حادثه متروپل کوتاهی و یا ترک فعل داشته‌اند و اکنون تحقیقات در خصوص میزان جرم این افراد ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала