گزارش و تحلیل

کشوری با بیشترین تعداد زندانیان در جهان

© Fotolia / ollyمجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
احترامی که ما به ایالات متحده می گذاریم یک فریب فکری است.
اسپوتنیک به نقل از نشریه پرتغالی "ژورنال ده نوتی سیاش" می نویسد: از نظر تئوری، آمریکا (ما آن را اینگونه می نامیم، اگرچه همانطور که می دانید کشورهای زیادی در قاره آمریکا وجود دارند) سرزمین آزادی، حقوق بشر و دموکراسی دارای نمایندگی وسیعی است.
آمریکا قوی ترین کشور روی کره زمین است در تئوری، و سیاستمدارانش دائماً در مورد آن صحبت می‌کنند، آمریکا مراقب جهان است، با تروریسم مبارزه می‌کند، آزادی، عدالت و دموکراسی را برای همه تضمین می‌کند.
با این حال، مسیری از تئوری تا عمل پر پیچ و خم و پر از تجزیه و نابودی آرمان اولیه است.
در عمل، آمریکا کشوری است که بیشترین جمعیت زندانی در جهان را دارد. تقریباً یک چهارم کل جمعیت زندانیان کره زمین (به طور دقیق 22٪) را تشکیل می دهد. در عین حال، رقم سرانه بسیار فراتر از داده های وحشتناک ترین دیکتاتوری ها، خودکامگی ها و الیگارشی هاست. در عمل، در آمریکا، ثروتمندترین کشور جهان، بیش از 11.4 درصد از جمعیت، یعنی 37.2 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند (داده های رسمی سرشماری 2020).
واشنگتن پُست: مزدوران غربی از اوکراین فرار می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
واشنگتن پُست: مزدوران غربی از اوکراین فرار می کنند
در عمل، سیستم دموکراتیک آمریکا قابل اعتماد نیست. نتایج انتخابات به دلیل ادعاهای تقلب به طور منظم بررسی می شود. نمایندگان کنگره و سناتورها رای دهندگان خود را فریب می دهند و برای منافع شرکت هایی که آنها را تامین مالی می کنند لابی می نمایند. نارسایی هایی در کار دستگاه دولتی به دلیل اختلافات پوچ بین دو حزب در قدرت وجود دارد. ارزش مطلق آزادی بیان ظاهراً سهم اصلی آمریکا در تمدن جهانی است. اما در عمل، مثلاً سانسور سیاسی در اینترنت و شبکه های اجتماعی به امری عادی تبدیل شده است. و در مورد تضمین آزادی، عدالت و دموکراسی در جهان چطور؟
در عمل، آمریکا - با یا بدون ناتو - دائماً به کشورهای دیگر حمله می کند و حاکمانی را در آنجا برپا می کند که منافع واشنگتن را تامین می کنند. برخی از آنها دیکتاتورهای خونین بودند. کره، ویتنام، هائیتی، عراق، افغانستان، گرانادا و یوگسلاوی سابق معروف ترین نمونه ها هستند. داده های رسمی را می توان با ورق زدن ویکی پدیا پیدا کرد. از سال 1900 تا به امروز، ایالات متحده تقریباً 200 حمله به کشورهای دیگر انجام داده است. این بیش از یک حمله در سال است.
و بله، آمریکا کشور انجام شکنجه در گوانتانامو و آزار و شکنجه غیرانسانی و نابخشودنی جولیان آسانژ است. آمریکا از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شنود کرد، شواهدی را در سازمان ملل برای توجیه حمله دوم به عراق جعل نمود و به دلایل مشکوک، مدیر ارشد مالی شرکت چینی هوآوی را دستگیر کرد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده مشهور ایرانی را ترور کرد، از عربستان سعودی حمایت کرد و با فلسطین با تحقیر رفتار کرد. تحریک آمریکا به بهار عربی منجر شد، زمانی که دیکتاتوری ها جای خود را به دیکتاتوری های دیگر دادند، اگر نگوییم که اصلا بی نظمی و هرج و مرج برقرار گردید.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
حمایت ترکیه از سیاست درهای باز ناتو
آمریکا در یورومیدان، میدان اروپا - ناآرامی های اوکراین در سال 2014، در گسترش ناتو تا مرز روسیه، و در تهدیدهای مداوم به رقیب اصلی اقتصادی خود - چین، دست داشته است. همه این اقدامات ممکن است در مرحله اولیه دلایل واقعی داشته باشند، اما اکنون تنها با تهدید استفاده از سلاح های هسته ای ما را به سمت یک جنگ جهانی سوم سوق می دهند.
و چرا آمریکا نمونه ای برای پیروی است؟ چرا آن را رهبر جهان می دانیم؟ چرا وقتی کارهای نابخشودنی زیادی انجام می دهد از آن محافظت می کنیم؟
نظرات خوانندگان
Strannik_83
زیرا آمریکا یک ابرقدرت است و شرایط را به کشورهای دیگر دیکته می کند. اگرچه اکنون قدرت ایالات متحده توسط چین و روسیه در معرض تهدید قرار گرفته است. از این رو با تمام وجود تلاش می کند تا بر تخت سلطنت بماند.
Donid Batuev
آمریکا رهبر جهان در باج خواهی، ریاکاری و دروغ است.
0ncnjqybr
پرتغال که تولید ناخالص داخلی اش به قول برخی با روسیه برابر است، شورش کرد! طبعا حالا آن را هم تحریم می کنند.
چین به دنبال ایجاد قوی ترین ارتش در کل تاریخ کشور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
رسانه: ارتش چین برای بدترین سناریو در تنگه تایوان آماده می‌شود
Victor Stepanov
وقتی به بایدن نگاه می کنید، بلافاصله می بینید که رهبر در حال آمدن است.
Valentin
همه اقدامات ایالات متحده فقط یک دلیل دارد، اما یک دلیل وزین - دزد همیشه با آنچه که دزدیده زندگی می کند.
xill
نویسنده ریشه را می بیند. اما بعید است که کسی آن را حتی در پرتغال بشنود.
KommentatoR
"چرا آمریکا نمونه ای برای پیروی است؟ چرا آن را رهبر جهان می دانیم؟ چرا ما از آن محافظت می کنیم، وقتی کارهای غیرقابل بخششی انجام می دهد؟" جواب ساده است: زیرا کشورهای غربی دست نشانده ایالات متحده هستند)))
:o_tunin
"چرا؟" - سوال به چه کسی است؟ به رسانه های غربی در خدمت نخبگان کشورهای اقماری آمریکا؟ سوال احمقانه است. نوکر نمی تواند نظر خودش را داشته باشد. اراده ارباب جایگزین آن می شود. تمام فرآیندهای فکری شما تحت کنترل وزارت خارجه آمریکا است و بقیه "تبلیغات مضر" کشورهای مستقل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала