کارت به کارت هم مشمول مالیات خواهد شد +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خودپرداز
خودپرداز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
سازمان امور مالیاتی: اگر کارتی بیش از ۴۵ مورد واریز داشته باشد باید به عنوان مورد مشکوک تلقی شود.
به گزارش اسپوتنیک، در میز اقتصاد روز گذشته، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی ایران و سیاوش غیبی پور، کارشناس امور مالیاتی درباره تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی گفت‌وگویی داشتند.
غیبی پور کارشناس امور مالیاتی گفت: «معافیت موضوع ماده ۱۰۱قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰، ۳۶ میلیون تومان است. افرادی که کارتخوان در اختیار داشتند امروز همه دارای پرونده مالیاتی شدند که تا سال آینده بیشتر هم خواهند شد. بسیاری از این ۲میلیون نفر شناسایی شده، درآمد‌های کوچکی داشتند مثل دستفروش‌ها، اما برخی ارقام زیادی جابجا کرده‌اند.»
برخی اصناف مشتری‌ها را وادار به واریز از طریق کارت می‌کنند؛ سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده تا اگر کارتی بیش از ۴۵ مورد واریز داشته باشد؛ باید به عنوان مورد مشکوک تلقی شود. حساب‌های تجاری و شخصی تفکیک شده‌اند، سقف تراکنش‌ها هم مشخص شده؛ برای کارمند ۲ میلیارد، مستمری بگیر یک میلیارد و فاقد شغل، ۵۰۰ میلیون تومان است، پس اگر بیش از این ارقام جابجا شده باشد، باید اظهارنامه مالیاتی پر کند.
هوشمندسازی و تجمیع سامانه‌ها بسیار با تاخیر انجام شد. تفکیک بین درآمد و تراکنش هم هنوز شفافسازی نشده که باید انجام شود. بانک اطلاعاتی مناسبی نداریم و اگر موجود باشد، دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است.
بسیاری از کاربران با خشم از قانون جدید مالیاتی صحبت می‌کنند و با کنایه عنوان می‌کنند که مدت‌هاست که دست دولت در جیب مردم می‌باشد و به روش‌های بسیلر متنوع از مردم مالیات اخذ می‌کند. این کاربران با جدیت عنوان می‌کنند که ماهیانه نفری چه مبلغی به دولت بپردازیم که دست از سرمان بردارد و به دنبال شوک‌های مختلف اقتصادی هر روز مالیات جدیدی تعیین نکند؟!
کاربرانی با اشاره به ضرری که مردم به واسطه‌ی سرمایه‌گذاری در بورس کردند، عنوان می‌کنند در دولت روحانی مردمی ضرر مالی کردند که به روحانی اعتماد کردند اما در دولت رئیسی، هیئت دولت تمام قد ایستاده تا مردم را با جراحی‌های اقتصادی که می‌کنند به زمین بنشاند و به هر بهانه‌ای دست‌هایش را در حساب‌های مردم می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала