پیشنهاد رسمی ایران به سازمان شانگهای برای ایجاد پول واحد

© Photo / Shanghai Cooperation Organisationمقام روسی: ایران پس از لغو تحریم ها می تواند عضو سازمان همکاری شانگهای شود
مقام روسی: ایران پس از لغو تحریم ها می تواند عضو سازمان همکاری شانگهای شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران از ارائه پیشنهاد به سازمان همکاری شانگهای برای تعریف پول واحد برای تسهیل در مبادلات تجاری میان اعضا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: یک ماه و نیم پیش به عنوان عضو ناظر در نامه‌ای به سازمان همکاری شانگهای پیشنهاد دادیم تا پول واحدی را میان اعضا تعریف کند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران افزود: این نامه را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این ایده به نتیجه برسد. اگر این ایده عملیاتی شود می‌تواند مسائل تجاری میان کشورهای عضو پیمان شانگهای و کشورهای قدرتمندی همچون چین، هند، پاکستان و روسیه را حل کند.
امکان عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در سال 3023 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
امکان عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در سال 2023
صفری درباره زمینه‌های تقویت همکاری ایران با اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی دریای سیاه، تاکید کرد: باید بتوانیم مسیرهای ارتباط با کشورهای عضو این سازمان را متنوع کنیم و از مسیرهای مختلف چون شمال اروپا، آسیای مرکزی و قفقاز برسیم. یکی از مسیرهایی که از طریق آن می‌توانیم به شمال اروپا برویم دریای سیاه است که این همکاری از طریق چین، بندرعباس، جمهوری آذربایجان، گرجستان و دریای سیاه و از آن سو از طریق رومانی و صربستان به دیگر کشورهای اروپایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала