نبنزیا: غرب مرتکب جنایت جنگی شده است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
کشورهای غربی وقتی سلاح به اوکراین می فرستند مرتکب جنایت جنگی می شوند، زیرا از این اسلحه برای گلوله باران محله های صلح آمیز استفاده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز 2 ژوئن (پنجشنبه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تأمین پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال جنایات در جریان درگیری ها اظهار داشت که کشورهای غربی وقتی سلاح به اوکراین می فرستند مرتکب جنایت جنگی می شوند، از این اسلحه برای گلوله باران محله های صلح آمیز استفاده می شود.
وی در ادامه افزود: " غرب با سرازیر کردن تسلیحات به اوکراین با هدف تقویت پتانسیل و توانایی آن کشور برای عقب راندن روسیه، مرتکب جنایت جنگی دیگری می شود. از این گذشته، نیروهای اوکراینی به گلوله باران محله های آرام دونباس ادامه می دهند، درست مانند کاری که طی هشت سال گذشته انجام دادند و زنان سالمندان و کودکان را کشتند و می کشند".
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
واکنش سرکنسول جمهوری ایران در آستراخان مبنی بر ارسال اسلحه از ایران به روسیه
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала