رکورد کنسانتره مس در ایران

© AFP 2023 / Ilyas Akenginمس
مس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
کارشناس: ایران قصد دارد برای نخستین بار با اجرای طرح ذوب و پالایشگاه در سونگون تولید 400 هزار تن کاتد را محقق کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مس پرس"، علی رستمی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد" به دنبال آن هستیم که تولید کنسانتره مس در سونگون را ظرف 4 سال آینده از 300 هزار تن به 1 میلیون تن می‌رسانیم و برای نخستین بار با اجرای طرح ذوب و پالایشگاه در سونگون تولید 400 هزار تن کاتد را محقق کنیم".
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به عبور کمربند فلزایی مس جهان از کشور ایران در مسیر شمال غربی به جنوب شرقی، گفت: "این کمربند فلززایی مس در مرکز ایران 2 بخش شده است. یک بخش کمربندی است که شامل سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است و در ادامه به کشور افغانستان کشیده می‌شود و بخش دیگر این کمربند محور یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد و در نهایت وارد کشور پاکستان می‌شود.
گوسفند پرپشم « کریس» استرالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
حفاظت از نژاد بز آنگورا برای تولید پشم لوکس در ترکیه +ویدئو
صنعت مس کشور در حال حاضر بهترین موقعیت برای توسعه و ارزآوری را دارد. امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید مس را افزایش دهیم. در صنعت مس کشور، تولید 280 هزار تن سال قبل را ظرف زمان بندی 7-8 ساله به 1 میلیون تن مس محتوی معدنی و کاتدی می‌رسانیم.
ارزآوری حاصل از تولید 1 میلیون تن مس بیش از 12 میلیارد دلار است. با تمرکز در بخش پایین‌دست این مقدار به شدت قابلیت افزایش را دارد. ارزآوری 12 میلیارد دلاری برابر با درآمد صادراتی صنعت پتروشیمی است. شرکت ملی مس ایران می‌تواند حجم صادراتی برابر با صنعت پتروشیمی و نفت و گاز داشته باشد.
قیمت تمام شده این محصول که در حال حاضر در صنعت مس ایران حدود 2 هزار و 800 دلار است و میانگین قیمت جهانی آن حدود 10 هزار دلار است. میزان صادرات مس بالغ بر 1،6 میلیارد دلار است. شروع پروژه‌های تولید کنسانتره از 300 هزار تن به 1 میلیون تن استارت می‌خورد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала