گزارش و تحلیل

تحریم های مالی بازار رمزارز ها را رونق می دهد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های مالی بازار رمزارز ها را رونق می دهد
تحریم های مالی بازار رمزارز ها را رونق می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
اشتراک
از سال ۱۹۸۰ تا کنون رمز ارزها و ارزهای دیجیتال به شکل های متفاوت ابداع و عرضه شدند اما نخستین رمزارزی که به صورت نامتمرکز شروع به کار کرد بیت کوین بود که مشابهت دقیقی با تعاریف شکل گرفته از رمز ارز دارد، ارز دیجیتالی که به واسطه رمزنگاری شدن امکان رهگیری تراکنش ها را به هیچ ارگان، دولت یا کشوری نمی دهد.
این موضوع سبب می‌شود تا عملاً تحریمات مالی که از سوی برخی کشورها علیه کشورهای دیگر وضع میشود بی اثر شده و تراکنش های مالی بر پایه رمزارزها انجام شود.
جمهوری اسلامی ایران نیز به تازگی خبر از انتشار ارز ریال را داده که با توجه به شواهد محدود موجود از این ارز نمی‌توان به آن رمز ارز گفت بلکه صرفاً یک ارز دیجیتال است که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه و کنترل می شود.
علی زنجانی مدیر خانه بلاک چین ایران پیرامون ارز ریال به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
در رمز ارز ها ما در مورد یک اکوسیستم بر پایه بلاک چین صحبت میکنیم بلاک چین یک ساختار غیر متمرکز دارد زمانی که ما به قول دوستان بانک مرکزی رمز ریال را ایجاد می کنیم این ارز رمز نگاری شده نیست چرا که متمرکز و تحت نظارت صد در صدی بانک مرکزی است.
بنابر این در واقع ریال ایرانی را دیجیتال میکنیم دیجیتال شدن با ارز رمزنگاری شدن کاملاً متفاوت است.
وزارت اطلاعات ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
مسدود سازی ۹۲۱۹ حساب بانکی متعلق به عاملان غیرمجاز ارزی و رمز ارز در ایران
ارز های رمزنگاری‌ شده ساختاری غیرمتمرکز دارد و قابل پیگرد و رهگیری نیست اما ارز های دیجیتال متفاوت هستند سابقاً پیش از بیت کوین و کریپتوکارنسی ها ارز های دیجیتال داشته‌ ایم مانند وب مانی.
رمز ریال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر ارز های دیجیتال است که قیمت ثابت معادل ریال دارد و اسم آن را نمیتوان کریپتوکارنسی گذاشت.
با توجه به تحریم های وضع شده علیه فدراسیون روسیه و تحریماتی که از پیش علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشت هر دو کشور در راستای نقل و انتقالات مالی با مشکل مواجه هستند، این در حالی است که رمز ارزها به دلیل ماهیت رمزنگاری شده این امکان را به مصرف کنندگانشان می دهند تا بدون رهگیری، تبادلات مالی انجام دهند موضوعی که پس از تحریمات مالی برای هر دو کشور ایران و روسیه بسیار مورد توجه قرار گرفت.
علی زنجانی مدیر خانه بلاک چین ایران ضمن تاکید بر اهمیت رمز ارز ها در ساده کردن نقل و انتقالات مالی بیان کرد:
قطعاً نقل و انتقالات زیر مجموعه رمز ارز ها با سادگی بیشتری انجام می شود و بسیاری از شرکت ها تمایل ندارند تا تحت حاکمیت دولت خود نقل و انتقالات و تبادلات مالی شان را قطع کنند ممکن است حتی شرکتی در آمریکا بخواهد نرم‌ افزاری را به شرکتی ایرانی بفروشد، به سادگی می تواند با دریافت کریپتوکارنسی ها این کار را انجام دهد.
مرکز استخراج رمز ارز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
امیدواری به تامین برق زمستان در ایران با جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز
وی افزود:
درگیری روسیه و اوکراین تا حدودی بر بازار کریپتوکارنسی تاثیر گذاشت اما علت آن نوپا بودن این شاخه است که درگیری و ناآرامی در هر کجای جهان اکنون روی آن تاثیر میگذارد، اما در آینده قطعاً درگیری ها و ناآرامی ها می توانند باعث رشد کریپتوکارنسی ها شوند چرا که دولتها مورد تحریم قرار می گیرند و دولت های تحریم شده میتوانند از طریق کریپتوکارنسی ها فشار های تحریم‌ ها را کم اثر یا حتی بی اثر کنند که قطعاً باعث افزایش ارزش کریپتوکارنسی ها میشود.
مدیر خانه بلاک چین ایران همچنین پیرامون راهکارهای سرمایه گذاری امن برای کاربران ایرانی رمز ارز ها اظهار داشت:
مهمترین موضوع استفاده از کیف پول ها و پلتفرم های داخلی میباشد که راهی بسیار امن برای کاربران ایرانی رمز ارزها است البته که این موضوع حمایت حاکمیت را می طلبد که شرکت های موجود را اعتبارسنجی کنند تا کاربران بر اساس اعتبار شرکت ها با آنها همکاری کنند، حاکمیت باید تحت عنوان نظارت به این موضوع ورود کند تا شرکت ها نیز مانند بانک هایی که مجوز گرفتند نظارت شوند و آرامش خاطر برای کاربران فراهم شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала