جانسون به دلیل مستی با رای عدم اعتماد روبرو می شود

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthجانسون به دلیل مستی با رای عدم اعتماد روبرو می شود
جانسون به دلیل مستی با رای عدم اعتماد روبرو می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
روزنامه ایونینگ استاندارد نوشت: نخست وزیر بریتانیا جانسون به دلیل مستی با مشکلات جدی مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر بریتانیا بوریس جانسون، هفته آینده به دلیل "فرهنگ نوشیدن" که در طول قرنطینه در خیابان داونینگ ۱۰ رخ داده بود، در معرض خطر رای عدم اعتماد است.
به گفته ویلیام هیگ یکی از اعضای مجلس اعیان، جانسون وفاداری بسیاری از حامیان محترم حزب محافظه کار را پس از گزارش پارلمان در مورد به اصطلاح "پاتی گیت" از دست می دهد. وی تاکید کرد که در مهمانی‌های غیرقانونی در طول همه‌ گیری، خود نخست‌ وزیر مقادیر "بیش از حد" الکل مصرف می‌ کرده و به حاضران "بی احترامی" نشان می‌داده است.
لرد هیگ گفت: حزب محافظه‌ کار باید این موضوع را به یک طریق حل کند، زیرا برای اینکه حزبی مؤثر باشد، یا باید در اطراف نخست‌ وزیر خود جمع شود یا تصمیمی برای برکناری او بگیرد. ماه ژوئن آنها به رای گیری خواهند آمد.
همانطور که رسانه ها تصریح کردند، ۵۴ بیانیه نمایندگان پارلمان بریتانیا از محافظه کاران برای رای عدم اعتماد کافی است، امروز ۱۷ مورد آن وجود دارد و ۲۰ نماینده دیگر محافظه کار علناً از جانسون خواستند که خودش استعفا دهد.
نخست وزیر هنگام سخنرانی در پارلمان، از احزاب در داونینگ استریت عذرخواهی کرد و مسئولیت آنچه را که اتفاق افتاد بر عهده گرفت، اما تاکید کرد که دولت او به کار خود ادامه خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала