بایدن از شرط ورود آمریکا به درگیری در اوکراین گفت

© Photo / IRNAبایدن از شرط ورود آمریکا به درگیری در اوکراین گفت
بایدن از شرط ورود آمریکا به درگیری در اوکراین گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در مقاله ای برای نیویورک تایمز شرط مداخله آمریکا در درگیری اوکراین را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: آمریکا وارد درگیری مستقیم در اوکراین نمی شود مگر اینکه خود آمریکا مورد حمله قرار گیرد.
به گفته رهبر آمریکا، اگر آمریکا یا کشورهای ناتو مورد حمله قرار نگیرند، واشنگتن مستقیماً در درگیری در اوکراین مداخله نخواهد کرد. ما به دنبال جنگ بین ناتو و روسیه نیستیم.
رهبر آمریکا گفت: تا زمانی که ایالات متحده یا متحدانش مورد حمله قرار نگیرند، ما مستقیماً در این درگیری دخالت نخواهیم کرد، چه با اعزام نیروهای آمریکایی برای جنگ در اوکراین و چه با حمله به نیروهای نظامی روسیه.
پیش از این، لیندا توماس-گرینفیلد نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفته بود که واشنگتن سلاح هایی را که به کی‌یف اجازه حمله به خاک روسیه را می دهد، ارائه نخواهد کرد. به گفته او، ایالات متحده برای "دفاع و حفاظت تمامیت عرضی" به اوکراین سلاح می فرستد. این دیپلمات آمریکایی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده قرار نیست به یک طرف درگیری تبدیل شود.
او توضیح داد: ما قرار نیست به طرف این درگیری تبدیل شویم، اما از اوکراین در تلاش برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود حمایت خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала