کاخ سفید تحویل سامانه های موشکی HIMARS به اوکراین را تایید کرد

© AP Photo / The News Tribune/Peter Haleyکاخ سفید تحویل سامانه های موشکی HIMARS به اوکراین را تایید کرد
کاخ سفید تحویل سامانه های موشکی HIMARS به اوکراین را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد: بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین شامل سامانه های موشکی HIMARS می شود.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد دولت آمریکا در یک نشست خبری گفت بسته جدید کمک های نظامی آمریکا به اوکراین که شامل تحویل سامانه های موشکی HIMARS است، روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.
وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، عرضه سیستم های سامانه های موشکی پرتاب چندگانه و HIMARS به اوکراین را تایید کرده است. خود بایدن مدعی شد که ایالات متحده موشک هایی را به اوکراین تحویل نمی دهد که بتواند روسیه را مورد حمله قرار دهد. بعدها، آدام اسمیت نماینده جمهوری خواه کنگره، سخنان رئیس جمهور را "یک اظهارنظر سخیف" خواند و آنها را زیر سوال برد، زیرا هرگونه پرتابه از خاک اوکراین می تواند از پشت مرز مشترک به روسیه برسد.
یک مقام دولت ایالات متحده گفت: فردا یازدهمین بسته کمک امنیتی را اعلام خواهیم کرد. این بسته شامل سیستم های دوربردتر، به ویژه HIMARS خواهد بود.
به گفته سخنران، تامین سامانه‌های موشکی برای "تقویت موقعیت" اوکراین در میز مذاکره و افزایش توان دفاعی آن طراحی شده است.
وی افزود: مهمات این سامانه های موشکی قادر است اهدافی را در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری هدف قرار دهد و به نیروهای مسلح اوکراین اجازه حمله به خارج از خاک اوکراین را نخواهد داد. این مقام دولت همچنین گفت که کی‌یف قول داده است از سلاح های دریافتی خود، از جمله HIMARS، علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکند.
به طور کلی بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود و علاوه بر HIMARS، ایستگاه های راداری، بالگردها، خودروها و سلاح های ضد تانک از جمله سامانه های Javelin را شامل می شود.
در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس که در ۲۴ فوریه آغاز شد، واشنگتن و متحدان ناتو همچنان به دادن سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل با آنها به یک هدف قانونی تبدیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала