واکنش خطیب‌ زاده به بیانیه‌ های همتایان فرانسوی و آلمانی درباره نفتکش‌ های یونانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش خطیب‌ زاده به بیانیه‌ های همتایان فرانسوی و آلمانی درباره نفتکش‌ های یونانی
واکنش خطیب‌ زاده به بیانیه‌ های همتایان فرانسوی و آلمانی درباره نفتکش‌ های یونانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران، توصیه کرد: به جای حمایت نا‌به‌ جا از نقض‌ های صورت گرفته، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین‌ المللی حمایت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه به بیانیه‌ های سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان درباره کشتی‌ های یونانی توقیف شده در خلیج فارس واکنش نشان داد.
وی در واکنش به بیانیه‌ های از روی دست یکدیگر کپی‌ شده سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌ های یونانی توقیف شده در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: ما صدور اینگونه بیانیه‌ های یک طرفه و غیر قابل توجیه را که ظاهرا به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویا مردود می‌ دانیم.
به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ ای از مقام‌ های ایران درخواست کرد که این نفتکش‌ ها را آزاد کند و گفت: ما از ایران درخواست می‌ کنیم که فوراً خدمه و کشتی‌ ها را آزاد کنند. فرانسه تعهد خود را به قواعد حقوق بین‌ الملل در حمایت از آزادی دریانوردی و ایمنی دریایی تکرار می‌کند. ما از ایران می‌خواهیم فورا اقدامات خود را که مغایر با این قوانین است، متوقف کند.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ ای از مقام‌ های ایران خواست که هرچه سریعتر نفتکش‌ یونان و خدمه‌ های آن دو نفتکش را آزاد کنند و افزود: ما از ایران درخواست می‌ کنیم تا کشتی‌ ها و خدمه آنها را هرچه سریعتر آزاد کنند و به حقوق دریانوردی آزاد و امنیت دریایی احترام بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала