نیویورک تایمز: ترس آمریکا از عواقب مصادره دارایی های روسیه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر نیویورک تایمز: ترس آمریکا از عواقب مصادره دارایی های روسیه
نیویورک تایمز: ترس آمریکا از عواقب مصادره دارایی های روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت: ایالات متحده نگران از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران در صورت توقیف دارایی های روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از منابع می نویسد: مقامات ایالات متحده بیم آن را دارند که مصادره احتمالی دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه وضعیت ایالات متحده را به عنوان یک شریک سرمایه گذاری قابل اعتماد در کشورهای دیگر تضعیف کند.
به گفته این نشریه، بحث در مورد خروج دارایی های بانک مرکزی روسیه به دلیل عواقب حقوقی و اعتباری که این کشور در چنین سناریویی با آن مواجه می شود، با مقاومت در ایالات متحده مواجه شد.
این نشریه می‌گوید: مقامات ارشد دولت جو بایدن هشدار داده‌اند که برداشت این وجوه ممکن است غیرقانونی باشد و مانع از اتکای بیشتر کشورها به ایالات متحده به عنوان کشوری برای سرمایه‌ گذاری شود.
نیویورک تایمز خاطرنشان می کند که برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که علناً خواستار استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک مالی به اوکراین هستند، ایالات متحده در این مورد "بسیار محتاط تر" است. گفتگوها در دولت بایدن درباره پیوستن به تلاش ها برای مصادره دارایی ها، از جمله دلار و یورو، که مسکو قبل از حمله به اوکراین سپرده گذاری کرده بود، ادامه دارد. تنها بخشی از این وجوه در ایالات متحده نگهداری می شود، در حالیکه اکثریت آن در اروپا، از جمله در بانک تسویه بین المللی در سوئیس سپرده می شود.
به گفته این روزنامه، مقامات آمریکایی تمایل دارند و بر این باورند که مصادره دارایی های روسیه ممکن است بانک های مرکزی کشورهای دیگر را تشویق کند که دارایی های خود را از دلار به ارزهای دیگر هدایت کنند. در یک سخنرانی اخیر، جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که نمی داند آیا دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه می تواند برای کمک به اوکراین هدایت شود یا خیر. مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده اند که هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала