رسانه ها: برخی اعضای اوپک برای حذف روسیه از توافق تولید نفت گفتگو می کنند

© Sputnikبالا رفتن تولید نفت در اوپک برای هفتمین ماه پیاپی
بالا رفتن تولید نفت در اوپک برای هفتمین ماه پیاپی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال: تعدادی از اعضای اوپک در حال گفتگو درباره ایده تعلیق مشارکت روسیه در توافق تولید نفت هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال (WSJ) اوپک نگران است که تحریم های غرب بر پتانسیل روسیه از نظر تولید نفت تأثیر بگذارد. به گفته منابع ناشناس این نشریه، در همین راستا، برخی از اعضای این کارتل در حال بررسی موضوع تعلیق احتمالی مشارکت روسیه در توافق اوپک پلاس هستند.
منابع بر این باورند که تحریم‌ها ظاهراً "توانایی مسکو برای تولید نفت بیشتر را تضعیف می‌کنند". این روزنامه پیش بینی می کند که تولید نفت روسیه در سال 2022 در نهایت حدود 8 درصد کاهش خواهد یافت.
این نشریه خاطرنشان می کند که در حال حاضر هیچ گام مشخصی برای افزایش تولید بیش از آنچه قبلاً برنامه ریزی شده بود یا حذف روسیه از معامله وجود ندارد.
روسیه که یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفت جهان است، در سال 2021 با اوپک و 9 کشور غیراوپک بر افزایش مشترک کنترل شده تولید نفت خام به توافق رسید. کشورهای غربی از تولیدکنندگان نفت خواستند تا برای جبران کمبود احتمالی ناشی از تحریم ها علیه روسیه، تولید خود را افزایش دهند. با این حال، تاکنون اعضای اوپک پلاس از اقدامات ناهماهنگ خودداری کرده اند.
نشست بعدی اوپک پلاس قرار است در 2 ژوئن برگزار شود. بر اساس اطلاعات اولیه، تصمیمی برای افزایش تولید در ماه جولای در مورد آن گرفته خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала