تجربه گرمای بیش از حد نرمال در خرداد ماه امسال +عکس، ویدئو

© REUTERS / Amir Cohenدانشمندان: بر اثر تغییر آب و هوا خاور نزدیک ممکن است تا پایان قرن جاری غیر مسکون شود
دانشمندان: بر اثر تغییر آب و هوا خاور نزدیک ممکن است تا پایان قرن جاری غیر مسکون شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ایران، از افزایش دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد در برخی مناطق این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و افزایش دما در بیشتر مناطق ایران تا اوایل هفته آینده خبر داد.
ضیائیان درباره شرایط جوی ایران اظهار کرد: «۱۰ و ۱۱ اردیبهشت به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق، وزش باد و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. و پنجشنبه، جمعه و شنبه ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ خرداد در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت بعدازظهر شنبه در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تشدید خواهد شد.»
وی در ادامه گفت: «وضع هوا طی پنج روز آینده پدیده غالب در شرق و جنوب شرق این کشور، به‌ ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک است و دمای هوا تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق به ‌تدریج افزایش می‌یابد. به علاوه از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده با توجه به استقرار توده هوای گرم همراه با جریانات مرطوب جنوبی هوای خوزستان به‌ ویژه در بخش‌های جنوبی، به نسبت شرجی خواهد شد. دریای عمان نیز سه‌شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.»
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات ایران، وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌روز پنجشنبه، ۱۲ خرداد صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: «طی دو روز آتی، اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.»
وی در خصوص شرایط جوی و میزان افزایش دما در خرداد ماه گفت: «در هفته جاری افزایش دمای بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد در دامنه‌های شمالی البرز و کوه‌های زاگرس بیش از حد نرمال بوده و نواحی غربی دور از انتظار نیست.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала