استاندار خوزستان: تا یافتن آخرین جسد تلاش می‌ کنیم

© Photo / TASNIM NEWS AGENCY /استاندار خوزستان: تا یافتن آخرین جسد تلاش می‌ کنیم
استاندار خوزستان: تا یافتن آخرین جسد تلاش می‌ کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2022
اشتراک
استاندار خوزستان بیان داشت: تمرکز فعلی بر یافتن پیکرهای احتمالی افراد زیر آوار مانده است و تا یافتن آخرین جسد تلاش خواهیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، صادق خلیلیان استاندار خوزستان، عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲ روز نخست حادثه متروپل، به دلیل حضور خانواده‌ های جانباختگان و مردم در محل حادثه آوار بردرای کُند پیش رفت و از سوی دیگر به دلیل ناپایدار بودن بخش باقی مانده سازه نمی‌توانستیم دقت و احتیاط را فدای سرعت کنیم.
وی افزود: پس از چند روز آواربرداری و مقاوم سازی بخشی از باقی مانده سازه عملیات شتاب بیشتری یافته است و اکنون بیشتر ماشین آلات‌ سنگین عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند و با ورود آنها احتمال خطر ریزش آوار روی گروه‌های امدادی کاهش یافته است.
خلیلیان افزود: در مرحله کنونی فناوری و دستگاه‌ها حرف اول را می‌زنند و شرکت‌ های مختلف منطقه و قرارگاه خاتم الانبیا با آوردن ماشین آلات فوق سنگین و تجهیزات از چهار جبهه عملیات را دنبال می کنند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت با ارسال تجهیزات لازم پشتوانه مناسبی برای عملیات آواربرداری در حادثه متروپل داشت گفت: تلاش می‌شود عملیات جست و جو در متروپل تا امروز به پایان برسد.
فرو ریختن ساختمان ـمتروپل در آبادان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
سازه های اطراف متروپل ناایمن است
وی تصریح کرد: در ضلع جلوی سازه به زیرزمین برج متروپل دسترسی پیدا کرده و بامداد روز سه‌شنبه چهار پیکر از زیر آوار خارج شد.
وی افزود: کار با قدرت در حال دنبال شدن است و تقسیم کار مناسبی بین گروه‌ها شکل گرفته تا این عملیات در کمترین زمان ممکن پایان یابد.
استاندار خوزستان گفت: همه قدرت ملی و استانی در آبادان پای کار هستند تا پیکر سایر جانباختگان از زیر آوار خارج و عملیات آواربرداری انجام شود.
خلیلیان گفت: چند تیم کارشناسی نظر داده‌اند که امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد و احتمالا مابقی سازه از طبقات بالا تخریب خواهد شد.
به گزارش تسنیم بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ماه ریزش کرد و تاکنون ۳۶ جسد از زیر آوار خارج شده است.
با گذشت ۹ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیروهای امدادی ادامه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала