معرفی بهترین خوراکی برای مغز شما

© Fotolia / Travelbookمعرفی بهترین خوراکی برای مغز شما
معرفی بهترین خوراکی برای مغز شما  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
خوردن "کرن بری" حافظه و فعالیت مغز را بهبود می بخشد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دریافته اند که مصرف منظم کرن بری به حفظ سلامت مغز کمک می کند. در مطالعه منتشر شده در مجله Frontiers in Nutrition، در مقاله ای به نکات مثبت خوردن کرن بری در بدن اشاره شده است.
به عنوان بخشی از این آزمایش، محققان گروهی متشکل از 60 نفر 50 تا 80 ساله را به مدت 12 هفته مورد مطالعه قرار دادند که رژیم غذایی آنها با زغال اخته و کرن بری خشک شده بود. بر اساس تست های توانایی شناختی قبل و بعد از آزمایش، محققان به این نتیجه رسیدند که کرن بری به بهبود حافظه اپیزودیک و فعالیت مغز کمک می کند.
نویسنده این مطالعه دیوید وازور، متخصص تغذیه در دانشگاه آنگلیا شرقی، خاطرنشان کرد که نتایج این مطالعه بسیار امیدوارکننده است، اما مشخص نیست که آیا کرن بری به محافظت از بدن در برابر بیماری‌های عصبی جدی کمک می‌کند یا خیر.
رژیم لاغری رایج شده در روسیه بسیار خطرناک است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
رژیم لاغری رایج شده در روسیه بسیار خطرناک است
در ادامه این تحقیق امده است: "نتایج این مطالعه دلگرم کننده است، به ویژه با توجه به اینکه در مدت زمان نسبتاً کوتاهی، کرن بری می تواند حافظه و فعالیت مغز را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. با این حال، ما هنوز متوجه نشده ایم که آیا این اثر در افراد مبتلا به بیماری های عصبی موثر است یا خیر."
کارشناسان علاوه بر افزودن کرن بری به رژیم غذایی خود، خوردن انواع توت ها و همچنین آجیل و اسفناج را نیز توصیه می کنند.
کرن بری) بوته‌ای رَونده و همیشه سبز به شکل درختچه‌هایی کوتاه است. میوه‌ی آن ابتدا به رنگ سفید است و وقتی می‌رسد، رنگش به قرمز تغییر می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала