گفتگوی وزرای خارجه یونان و آمریکا در رابطه با توقیف نفتکش ها توسط ایران

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / گفتگوی وزرای خارجه یونان و آمریکا در رابطه با توقیف نفتکش ها توسط ایران
گفتگوی وزرای خارجه یونان و آمریکا در رابطه با توقیف نفتکش ها توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه یونان با بلینکن درباره توقیف نفتکش های یونانی توسط ایران و تحریکات ترکیه گفتگو کرد.
نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان، گفت که با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، در مورد توقیف دو نفتکش یونانی توسط ایران در خلیج فارس و تحریک های ترکیه گفتگو کرده است.
وی افزود: با وزیر امور خارجه آمریکا، تلفنی درباره آخرین تحولات خلیج فارس گفتگو کردیم. علاوه بر این، من همکارم را از تشدید تحریکات ترکیه هم از طریق بیانیه ها و اقدامات میدانی و هم از سفرهای اخیرم به بالکان غربی مطلع کرده ام.
دندیاس در توییتر نوشت: بلینکن در گفتگو با نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان، این حادثه را تهدیدی برای "ایمنی ناوبری و اقتصاد جهانی" خواند و همچنین به طرف یونانی از حمایت آمریکا اطمینان داد. طرفین موافقت کردند که ایران باید "فوراً کشتی‌ های توقیف شده، محموله و خدمه آنها را آزاد کند.
سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفتم اردیبهشت ماه دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کردند. به گزارش رسانه های ایران، این اقدام تلافی جویانه توقیف نفت ایران توسط یونان بود که توسط یک نفتکش با پرچم روسیه حمل می شد. مقامات یونانی می گویند که در راستای همکاری با آمریکا و بر اساس "تصمیم دادگاه مستقل یونان" نفت ایران را مصادره کرده و نفت ایران را به آمریکا منتقل خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала