گازپروم از اول ژوئن عرضه گاز به دو شرکت را متوقف می کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر گازپروم از اول ژوئن عرضه گاز به دو شرکت را متوقف می کند
گازپروم از اول ژوئن عرضه گاز به دو شرکت را متوقف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
شرکت گازپروم اکسپورت اعلام نمود از اول ژوئن (از 11 خرداد) گازپروم تحویل فرآورده های خود به شل در آلمان و ارستد دانمارک را متوقف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت گازپروم اکسپورت اعلام نمود از اول ژوئن (از 11 خرداد) گازپروم تحویل فرآورده های خود به شل انرژی اروپا در آلمان و ارستد دانمارک را متوقف خواهد کرد، زیرا تا پایان روز 31 می از آنها پرداختی دریافت نکرده است.
شرکت دانمارکی Orsted به گازپروم اکسپورت اطلاع داده است که قصد ندارد برای گاز عرضه شده به روبل پرداخت کند. از سوی دیگر شرکت Shell Energy Europe Limited... قصد ندارد طبق قرارداد برای تامین گاز به آلمان در سال 2017 پرداختی را به روبل انجام دهد.
امتناع هلند از پرداخت هزینه گاز بر اساس طرح گازپروم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
امتناع هلند از پرداخت هزینه گاز بر اساس طرح گازپروم
در این گزارش امده است: "تا پایان روز کاری در 31 می (مهلت پرداخت مقرر در قرارداد)، گازپروم اکسپورت مبلغی را از شرکت استرد و شل، برای تامین گاز در آوریل دریافت نکرد ... در این رابطه، شرکت روسی در بیانیه ای اعلام کرد که گازپروم صادرات به این دو شرکت را به حالت تعلیق و عرضه گاز از اول ژوئن 2022 را قطع خواهد کرد.
"گازپروم" از 31 مه عرضه فرآورده های خود را به دلیل عدم پرداخت تحت طرح جدید GasTerra هلند متوقف کرد.
پیش از این، شرکت گازپروم اکسپورت 20 مه به شرکت انرژی "گاسوم" فنلاند (Gasum Oy) اطلاع داد که عرضه گاز طبیعی به این کشور در صبح روز 21 مه متوقف خواهد شد. به گفته وزارت کار و اقتصاد فنلاند، دلیل آن این است که هلسینکی با پرداخت هزینه گاز به روبل موافقت نکرد.
براساس قرارداد بلند مدت، ارز پرداختی یورو است. به گفته این وزارتخانه، شرکت گاسوم تصمیم گرفت به دادگاه حکمیت مراجعه کند، زیرا به نظر او، طرف روسی با درخواست خود، شرایط توافق را نقض می کند.
تاکید می شود فنلاند آمادگی کاهش واردات گاز از همسایه شرقی خود را دارد، اما جایگزینی آن خالی از اشکال نیست. اما وزارت کار و اقتصاد فنلاند مدعی است که نیازهای مستقیم مصرف کنندگان گاز در خانه های مسکونی و همچنین نیازهای خدمات عمومی در هر شرایطی تامین خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала