چرا هیأت کنسولی ایران به عربستان اعزام می‌شود؟

© Flickr / edward musiakعربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
امسال مراسم حج مانند سال‌های قبل با حضور حجاج از کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، دستگاه دیپلماسی ایران با توجه به ماموریت وزارت امور خارجه در راستای انجام امور کنسولی برای حمایت از اتباع ایران در نقاط مختلف جهان و حمایت از حقوق آنها، در ایام برگزاری مراسم حج واجب که به زودی در عربستان برگزار می‌شود هیات کنسولی ۶ نفره به این کشور اعزام می‌کند.
عربستان سعودی بعد از دو سال که به خاطر شیوع اپیدمی کرونا مراسم حج را با حضور تعدادی از حجاج عربستانی برگزار می‌کرد این زمینه را فراهم کرده که امسال مراسم حج ، مانند سال‌های قبل با حضور حجاج از کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار شود و در همین چارچوب امسال تعدادی از شهروندان ایرانی در مراسم حج شرکت خواهند داشت.
درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان
با توجه به این که در حال حاضر سفارت ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده به خاطر اتفاقات سال ۱۳۹۴ فعالیتی ندارند، وزارت امورخارجه تصمیم گرفته در زمان حج تمتع و برای پیگیری مباحث کنسولی حجاج ایران در ایام برگزاری حج افرادی را اعزام کند.
ایران در سال های گذشته نیز با هماهنگی مقامات سعودی ، هیاتی را برای امور کنسولی در زمان برگزاری مراسم حج به عربستان اعزام کرده بود. گفته می‌شود یکی از موضوعات مهم در جریان گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد ، موضوع حضور حجاج ایران در مراسم حج واجب سال ۱۴۰۱ بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала