هشدار آمریکا به اروپا درباره "بدترین کابوس" حاصل از تحریم های روسیه

© Fotolia / Edelweissآمریکا به اروپا درباره "بدترین کابوس" حاصل از تحریم ها هشدار داد
آمریکا به اروپا درباره بدترین کابوس حاصل از تحریم ها هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
اسامه ریزوی، تحلیلگر قیمت نفت، اروپا را نسبت به "بدترین کابوس" در مورد تحریم های ضد روسیه هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک ،اسامه ریزوی، تحلیلگر نشریه آمریکایی اویل پرایس، در مقاله ای می نویسد که اگر اتحادیه اروپا از نفت روسیه امتناع کند، باید با "بدترین کابوس" سیاستمداران - رکود تورمی روبرو شود.
بحران اوکراین عمق روابط اقتصادی در اروپا را آشکار کرده و بهبود اقتصاد کشورهای این قاره را از پیامدهای بیماری کرونا نیز زیر سوال برده است. نویسنده خاطرنشان می کند که امروز آنها افزایش سریع قیمت انرژی را تجربه می کنند و در واقع یک بحران تورمی را تجربه می کنند.
این تحیلیل گر در ادامه نوشت: "اما سوال اصلی این است که آیا ما واقعاً به سمت رکود تورمی - بدترین کابوس سیاستمداران – می رسیم".
او ادامه داد: "قیمت های انرژی در حال حاضر در اروپا به افزایش بسیار بالایی رسیده است و بازارهای کالا شاهد افزایش بی سابقه خود هستند. مهمتر از آن، ذخایر نفت جهان در حال کاهش است."
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
در آمریکا از درآمدهای بی سابقه روسیه از طریق فروش گاز و نفت خبر دادند
سران اتحادیه اروپا به توافق رسیدند 90 درصد از واردات نفت خود از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی کاهش دهند. این سخت‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو از زمان حمله این کشور به اوکراین بوده‌است.
برخی متخصصان عقیده دارند روند افزایش قیمت نفت متوقف خواهد شد چون کمبود عرضه در بازار به اندازه‌ کافی تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته‌است. اما نگرانی اصلی بالا رفتن قیمت بنزین درب پمپ بنزین‌ها است که می‌تواند تقاضا را در فصل اوج رانندگی پایین بیاورد.
از طرف دیگر، ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس روز پنجشنبه خود در مورد روند افزایش تولید تصمیم‌گیری می‌کند که احتمالاً همان 432 هزار بشکه در روز تصویب می‌شود. این ائتلاف درخواست غرب برای افزایش سریع‌تر تولید جهت پایین آوردن قیمت نفت را رد کرده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала