ممنوعیت پرواز مسافران با علائم آبله میمون در ایران

© Depositphotos.com / Gogiyanهواپیما و مهماندار
هواپیما و مهماندار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
کارشناس: برای جلوگیری از شیوع آبله میمون باید در هر دو بخش مرزهای زمینی و هوایی رصد مسافران با دقت بیشتری انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نظارت و کنترل واحد بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها افزیش یافته است، گفت که به تمام ایستگاه‌های پروازی اعلام و ابلاغ شده است که مسافران دارای علائم فیزیکی آبله میمونی را پذیرش نکنند.
وی در ادامه افزود: "همزمان با شیوع این ویروس در چند کشور اروپایی، کمیته بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تشکیل جلسه داد و تصمیم بر آن شد تا در هر دو بخش مرزهای زمینی و هوایی رصد مسافران با دقت بیشتری انجام شود.
در مرحله نخست کنترل شیوع این بیماری در ایران، نظارت کنترلی واحد بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها افزیش یافته است. بر این اساس از پذیرش مسافرانی که با علائم ظاهری آبله میمون در مبادی ورودی مشاهده شوند خودداری می‌شود.
برگزاری مراسم پرجمعیت ترحیم و عروسی ، دلیل اصلی شیوع کرونا در کردستان ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
ترفند عجیب خانم مسافر برای سرقت طلا و جواهرات در مراسم‌های مختلف +ویدئو، عکس
اکنون در تمامی مسیرهای بین المللی پروازها ادامه دارد و محدودیت گذاری در سفرها نداریم. البته، هنوز در هیج جای دنیا این محدودیت اعمال نشده است.
با این هدف که جهان دچار تبعات شیوع کرونا نشود به موضوع کنترل آبله میمونی ورود شده است تا بر اساس روش‌های علمی و تعریف شده تصمیم گیری شود و محدودیت‌ها اعلام و اعمال شود".
به پیش‌بینی کارشناسان، شمار مبتلایان ممکن است بیشتر شود ولی بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، خطر سرایت گسترده آن کم است. فعلا ۱۰۰ مورد از ابتلا به این ویروس در ۱۶ کشور در قاره‌های اروپا، آمریکا و استرالیا گزارش شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала