فروش نان در سوپرمارکت‌ها ممنوع شد +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAنان سنگک
نان سنگک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
اشتراک
با فروشگاه ها و سوپرمارکت های متخلف به صورت جدی برخورد خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سید محمد دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان به ممنوعیت فروش نان توسط سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: «با فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های متخلف به صورت جدی برخورد خواهد شد.»
وی با اشاره به ضرورت تشدید نظارت بر بازار و همراهی مردم در این نظارت، اظهار کرد: «نظارت یک فرآیند و پروسه چند مرحله‌ای است و نیازمند حضور همه اقشار در مدیریت این فرآیند هستیم.»
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه به صورت مستمر خبازی‌های سطح استان مورد بازدید قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: «بر اساس تصمیم صورت گرفته سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف کسر و به نانوایی مجاور تخصیص داده می‌شود؛ و تا سه مرحله تذکر و جریمه در انتظار نانوایی‌های متخلف خواهد بود، سپس لغو امتیاز نانوایی در چهارمین مرحله تخلف مجازات خبازی‌هایی است که از قانون تخطی کنند. جدا از این موضوع، امروز به اندازه کافی و بر اساس میزان نیاز استان آرد در اختیار خبازان قرار گرفته است و هیچ گونه اظهاری مبنی بر کمبود آرد توسط نانوایی‌ها در سطح استان را نمی پذیریم چون به صورت کاملا فنی و کارشناسانه آرد به میزان لازم در سطح خبازی‌ها توزیع شده است.»
از طرف دیگر قرار است دولت ایران برای جلوگیری از کم‌فروشی طرح فروش کیلویی نان را کلید بزند. محسن لزومیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان درباره اهداف این طرح توضیح داد که این اقدام در راستای اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت آرد خواهد بود. همچنین فروش کیلویی نان یک فضای رقابتی بین نانوایان از نظر کیفی ایجاد می‌کند. اکنون طرح فروش کیلویی نان به صورت آزمایشی در استان قزوین در حال اجراست. در استان‌های دیگر هم فعلا وزن خمیر ملاک فروش است، اما نان به صورت عددی به فروش می‌رسد.
کاربران نظرات متفاوتی را ارائه می‌دهند. برخی معتقدند این اقدام به سالم‌سازی فضای نانوایی برای جلوگیری از جرم کمک بسزایی می‌کند، برخی نیز عنوان می‌کنند پس از این باید در صف نانوایی بایستیم و این موضوع برای افرادی که شرایط کاری‌شان اجازه نمی‌دهد و تایم خالی برای ایستادن در صف برای خرید نان را ندارند مشکل‌ساز خواهد شد. کاربرانی با کنایه عنوان می‌کنند که آری، ما ایستاده‌ایم کنار تا ببینیم دولت مشکلات معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی کشور را چگونه حل و فصل می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала