چرا تحریم‌ها علیه روسیه شکست خورد؟

© Fotolia / Alexkichتحریم
تحریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
ایران دلایل شکست تحریم های غرب علیه روسیه را نام برد.
به گزارش اسپوتنیک، نسخه ایرانی رسالت می نویسد تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل کارکرد سیستم پرداخت میر به نتیجه مورد انتظار نرسید. تاکید می شود که مسکو سیستم محلی پرداخت های بین المللی را از قبل ایجاد کرده و به بهره برداری رسانده است.
در مقاله نامبرده آمده است: " روسیه توانست با قطع دسترسی کشور به سوئیفت از سوی غرب با آمادگی کامل و باصطلاح "مسلحانه" مقابله کند - اقداماتی که تاکنون هیچ کس نتوانسته است آن ها را اجرایی کند. غرب با اعمال تحریم های خود، بدیهی است که به هیچ وجه این عامل را در نظر نگرفته است".
به گفته تحلیلگران ایرانی، وجود سیستم پرداخت میر پیامدهای توقف کار در کشور توسط ویزا و مسترکارت را کاهش داد. و همین عامل بود که به سادگی بسیاری از تحریم های اعمال شده علیه روسیه را از معنا انداخت.
ناظران همچنین تصمیم مبنی بر محاسبه پرداخت های خرید گاز توسط کشورهای غیردوست به روبل را مورد ارزیابی عالی قرار دادند..به نظر آنها غرب در شرایط کنونی در وضعیت دشواری قرار گرفته است.
حالا به این فکر میکند که چگونه تحریم هایی را که خودشان علیه روسیه وضع کرده‌اند دور بزنند که هم تحریم‌ها حفظ شود، و هم دسترسی به انرژی روسیه باقی بماند که حیچ چیز دیگری نمی تواند منابع انرژی روسیه را جایگزین کند.
 هواپیمای مافوق صوت مسافربری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
ساخت هواپیمای مافوق صوت مسافربری در روسیه
گفتنی است، روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان کامودیتی‌ها از جمله نفت و گاز و فلزات اساسی و نیز محصولات پایه کشاورزی نظیر گندم و غلات و کودهای شیمایی است، اختلال در عرضه و صادرات این محصولات و افزایش قیمت شدید ناشی از آن باعث شد نرخ نهایی کالاها و خدمات در بسیاری از نقاط دنیا و از جمله اروپا رو به فزونی گذارد و در برخی کشورها نظیر آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور اروپایی سنگین ترین نرخ تورم تاریخ این کشور را به مردمانش تحمیل کند. در آمریکا نیز تورم ناشی از فشار هزینه کالاهای پایه نظیر کامودیتی ها رکورد تورم ۴۰ سال اخیر این کشور را شکست.
قابل پیش بینی بود که اروپا و آمریکا هرچند دست به عصا، به طراحی های گسترده ای برای تحریم روسیه روی آورند تا با ایجاد اختلال در جریانات ارزی و تبادلات روسیه با سایر کشورها، از کانال سقوط ارزش پول ملی، این کشور را از پای درآورند.
از جمله مهمترین تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه باید از قطع دسترسی سیستم بانکی روسیه به سوئیفت: این تحریم بر ممنوعیت گشایش اعتبار اسنادی بانکها متمرکز است که عملا باعث کاهش شدید تبادلات روسیه با سایر کشورها در صادرات محصولاتی غیر از نفت و گاز به ویژه صادرات فلزات اساسی، محصولات کشاورزی و غیره میشود.
و تحریم بانک مرکزی روسیه رانام برد که شاید بتوان آن را شدیدترین نوع تحریم ها نامید چراکه جریانات ارزی روسیه ناشی از فروش نفت و گاز را قطع و درآمدهای ارزی زیادی را از دسترس روسیه دور خواهد کرد و از این طریق ارزش پول ملی این کشور را شدیدا کاهش خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала